پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۶
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
یک سال دیگر هم از وعده احداث پل بر روی رودخانه کهروئیه در بخش رویدر گذشت تا انتظار جمعیت 15 هزار نفری این بخش به 4 سال برسد و تحقق این مصوبه باز هم به اما و اگر بند باشد.

شعارسال : رودخانه کهروئیه رودخانه‌ای است، که هرساله با اندک بارشی طغیان می‌کند و تنها جاده ارتباطی مرکز بخش رویدر را با مرکز شهرستان و استان قطع می‌سازد.

این رودخانه که با مطالبه مردم و درخواست مسئولان محلی در سال 1394 توسط اداره کل راه و شهرسازی مورد مطالعه قرار گرفت، در قالب یک طرح بزرگ و با برآورد 150 میلیارد ریال مصوب شده اشت.

البته برخی مسئولان محلی با اشاره به بالا بودن اعتبار این پروژه را به‌مثابه مثال سنگ بزرگ علامت نزدن است می‌دانند و معتقدند می‌شود با احداث یک پل دو دهنه با اعتباری حدود 20 میلیارد مردم را از خطرات ناشی از طغیان رودخانه نجات داد.

عبدالسلام جمالی رئیس شورای اسلامی شهر رویدر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس با اشاره به بارندگی هفته گذشته و بارش 62 میلی‌متری باران در بخش رویدر اظهار داشت: طغیان رودخانه در محل آب‌نمای کروئیه که تنها مسیر ارتباطی این بخش به مرکز شهرستان و استان است باعث سرگردانی و معطلی 9 ساعته اهالی این بخش شد و اگر بارندگی ادامه می‌یافت معلوم نبود چه مشکلاتی گریبانگیر آنها می‌شد.

عضو شورای اسلامی شهرستان خمیر افزود: طی سال‌های گذشته و در چند حادثه مشابه بر اثر طغیان رودخانه در همین محل خودروهای سواری بعضی از اهالی و حتی مسئولین از جمله بخشدار و عضو شورای اسلامی واژگون شد که به‌طور معجزه آسایی از مرگ حتمی نجات یافتند.

جمالی تصریح کرد: افراد بیمار، زنان باردار و مردم باید ساعت‌ها معطل بمانند تا آب رودخانه فروکش کند که قطعاً اتفاقات ناگواری در آینده رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه نبود پل بر روی این رودخانه به یکی از دغدغه‌های اصلی مردم مبدل شده است خواستار چاره‌اندیشی مسئولین راه و شهرسازی استان در این زمینه شد.

علی علیزاده معاون راه‌سازی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس با اشاره به حجم بالای رودخانه کروئیه در زمان بارندگی اظهار داشت: طبق بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان اداره راه و شهرسازی این رودخانه به دلیل گستردگی و جریان تند آب نیازمند احداث یک دستگاه پل بزرگ با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال و همچنین خاکبرداری و راه‌سازی به طول 4 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال است.

وی در ادامه با اشاره به حجم بالای تعهدات راه و شهرسازی در هرمزگان و پروژه‌های در دست احداث در استان تصریح کرد: طرح مورد نظر پس از تصویب در انتظار تأمین اعتبار است.

بخش رویدر شهرستان بندرخمیر با جمعیتی بالغ بر 15 هزار نفر در فاصله 90 کیلومتری مرکز شهرستان و 120 کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار دوشنبه 25 آبان 1394 ، کد مطلب : 917535 : www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین