پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۳۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
آخرین گزارش‌ها از حادثه جشن موسوم به هالووین در سئول پایتخت کره جنوبی حاکی است که این اتفاق در ساعت 10 و نیم شب شنبه رخ داده و شمار کشته‌های این حادثه به ۱۵۱تن و تعداد زخمی‌ها به ۱۵۰ تن رسیده و در بین کشته شدگان، اسامی پنج ایرانی هم دیده می شود.مقامات کره ای عزای ملی اعلام کرده و در حال بررسی چگونگی کشته شدن دستکم ۱۵۱ نفر در این حادثه هستند.دفتر ریاست جمهوری گفت که یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی دستور رسیدگی فوری به مجروحان را صادر کرده است. یون همچنین دستور ایجاد تخت‌های سیار در منطقه را صادر داده است. هان داک سو نخست وزیر کره جنوبی نیز بعد از این حادثه پیامی صادر کرده و خواستار رسیدگی فوری به حادثه دیدگان شده است. اوه سه هون، شهردار سئول که به اروپا سفر کرده است، به خاطر این حادثه مجبور به بازگشت به کشورش شد.

شعار سال:  ده‌ها هزار نفر که از شهروندان کره و گردشگران که بیشترشان نوجوان و جوان بودند به مناسبت هالووین به سمت یک کلوپ شبانه در سئول رهسپار شده تا در اولین مراسم کره جنوبی پس از لغو محدودیت‌های کووید-۱۹ شرکت کنند. اما این مراسم بر اساس تصاویر و ویدئو‌های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی که حاکی از حضور جمعیت عظیمی در یک کوچه باریک است، به هرج و مرج تبدیل شد. برخی از شرکت کنندگان شروع به هل دادن یکدیگر کردند و مردم جیغ می زدند. بعضی از افراد به جلو می‌رفتند و بعضی دیگر به سمت عقب باز می‌گشتند و بعد همدیگر را هل می‌دادند.شاهدان عینی گفته‌اند که جمعیت حاضر که تخمین زده می شود نزدیک به 100 هزار نفر بوده باشند، در این مراسم آنقدر متراکم و فشرده شده بودند که حرکت در اطراف یا حتی نفس کشیدن دشوار بود. قربانیان توسط جمعیت زیادی که در خیابانی باریک در جریان جشن شبانه در نزدیکی هتل همیلتون در منطقه ایتائه وون به جلو فشار می‌آوردند، له شدند.در بین کشته شدگان ۱۹ خارجی نیز دیده می شوند که از اتباع کشورهای ایران، ازبکستان، چین و نروژ می باشند.

تعداد بازدید : 230
 
کشته شدن 150 نفر در هالوین کره و حضور چهار کشته از ایران

 

کشته شدن 150 نفر در هالوین کره و حضور چهار کشته از ایران

رسانه های کره جنوبی اعلام کردند مسئولان محلی، ستاره های موسیقی و برندهای تجاری در پی اعلام عزاری عمومی به دلیل مرگ 150 نفر در پی حادثه ازدحام در سئول پایتخت این کشور فعالیت های خود را لغو کردند. شورای منطقه گردشگری «ایته‌وون» نیز 100 مرکز پیرامون جاده ایته‌وون یعنی همان جایی که فاجعه رخ داد امروز یکشنبه و فردا دوشنبه بسته اعلام کرد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در سئول از همان ابتدای وقوع این حادثه تلخ، ضمن تماس با مقامات و طرف‌های کره‌ای، پیگیر وضعیت ایرانیان مقیم بوده و با حضور در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، اقدامات لازم را انجام داده است. سفارت ایران در بیانیه‌ای درگذشت چند نفر از ایرانیان مقیم این کشور، در حادثه جشن‌هالووین در شب شنبه در سئول را تسلیت گفت.

کشته شدن 150 نفر در هالوین کره و حضور چهار کشته از ایران

در این بیانیه آمده است: با نهایت تأثر و تأسف، خبر درگذشت چند نفر از هموطنان عزیز در حادثه جشن‌هالووین در شب شنبه ۰۷ آبان ۱۴۰۱ در محله ایتِوون در سئول را به همه ایرانیان ارجمند و دانشجویان گرامی تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای این عزیزان از دست رفته، مغفرت و برای خانواده‌های ایشان، صبر مسئلت می‌نمائیم. ایرانیان عزیز؛ چنانچه از هموطنی که شب گذشته مصدوم یا زخمی شده است اطلاعی دارید، لطفا با خانم نجفی در بخش کنسولی سفارت به شماره ۰۱۰۹۵۸۱۱۳۹۵ تماس حاصل فرمایید. به اطلاع می‌رساند متأسفانه آمار فوتی‌های هموطنان در حادثه شب گذشته به پنج نفر رسیده که بر اساس اعلام پلیس کره جنوبی، اسامی ایشان به شرح ذیل است:

۱- آفاق راست منش

۲- علی پراکند

۳- ریحانه سادات آتشی

۴- سمیه مقیمی نژاد

5- علیرضا اولیایی

کشته شدن 150 نفر در هالوین کره و حضور پنج کشته از ایران

ارسال پیکر‌ پنج ایرانی کشته شده در حادثه جشن هالووین سئول به تهران، برای خاکسپاری

دو نفر از فوتی‌ها در بیمارستان‌های سئول شناسایی شده اند و دو نفر دیگر در بیمارستان‌های خارج از سئول می‌باشند که کادر سفارت در حال عزیمت به سمت آنها و شناسایی شان هستند.

حوادث مشابه در کره جنوبی: 

*** در سال ۲۰۰۵ و در جریان یک کنسرت پاپ در شهر سانگجو در جنوب کره جنوبی هجوم مردم باعث کشته شدن ۱۱ نفر و زخمی شدن حدود ۶۰ نفر شد.

***  ۱۵ آوریل سال ۲۰۱۴ ساعت ۹ شب،کشتی کره‌ای از بندر انچون به سمت جزیره جیجو حرکت کرد تا دانش‌آموزان از یک گردش دریایی لذت ببرند. کشتی ۴۷۶ مسافر داشت. ۳۲۵ نفر از آن‌ها دانش‌آموزان دبیرستان دان‌ون، ۱۴ معلم و ناظم مدرسه هم بودند. این کشتی همچنین حاوی کانتینر‌های حمل کالا بود. غرق شدن این کشتی، مرگ حدود 400 نفر را در کره جنوبی رقم زد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
1
0
خدا رحمت شون کنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین