پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۹۳۳
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
مدیر عامل انجمن تعزیه ایرانیان از فعالیت سه هزار هنرمند تعزیه در کشور خبر داد و گفت: تنها ۳۰۰ نفر یا ۱۰ درصد از هنرمندان فعال در عرصه تعزیه کشور بیمه درمانی هستند. داوود فتحعلی بیگی صبح جمعه در آیین اختتامیه هشتمین سوگواره حسینی استان سمنان به […]

شعار سال: مدیر عامل انجمن تعزیه ایرانیان از فعالیت سه هزار هنرمند تعزیه در کشور خبر داد و گفت: تنها ۳۰۰ نفر یا ۱۰ درصد از هنرمندان فعال در عرصه تعزیه کشور بیمه درمانی هستند.

داوود فتحعلی بیگی صبح جمعه در آیین اختتامیه هشتمین سوگواره حسینی استان سمنان به میزبانی سالن شاهچراغی دامغان با بیان اینکه سه هزار تعزیه خوان در سطح کشور در رشته های مخالف خوانی، موافق خوانی، موسیقی و جامه داری فعالیت می کنند، ابراز داشت: در سطح کشور سه کانون و چهار دفتر نمایندگی انجمن تعزیه و در شهرهای زنجان، خراسان شمالی، ورامین و اصفهان وجود دارد که به امور صنفی تعزیه خوانان می پردازد.

وی درباره وظایف و برنامه های انجمن تعزیه کشور، گفت: در ماه محرم قریب به سه هزار مجلس تعزیه خوانی در سطح کشور برگزار می شود که ساماندهی این مجالس، هماهنگی و اعزام تعزیه خوانان، جمع آوری نسخ تعزیه و تبدیل آن به مجموعه کتاب، انتشار و چاپ ۱۳ جلد دفتر تعزیه و پیگیری و بیمه شدن ۳۰۰ نفر ار هنرمندان تعزیه در سراسر کشور از مهمترین برنامه های انجمن تعزیه است.

رئیس دفتر تعزیه مرکز هنرهای نمایشی کشور با بیان اینکه اجرای هنر تعزیه یا شبیه خوانی به ۳۰۰ سال پیش باز می گردد، گفت: هدف از هنر تعزیه القاء پیام ائمه(ع) و سیره آنها است و از این لحاظ هنر تعزیه تاثیر بسیار بالایی بر روی مخاطب دارد.

فتحعلی بیگی با بیان اینکه تشیع مذهبی عاطفی است، ابراز داشت: ما میراث دار نیاکان و گذشتگان هستیم که این هنر، بخشی از فرهنگ تاثیرگذار کشورمان محسوب می شود لیکن یکی از اقداماتی که به جدباید پیگیرآن باشیم، حفظ و صیانت از میراث تعزیه خوانی در ایران اسلامی است.

وی افزود: هنر آئینی تعزیه، پیام آور فرهنگ پرحادثه و البته حزن آلود عاشورا است و همچنین فرهنگ و هنر اصیل، ریشه دار و متفکرانه ایرانیانی است که رسالت خود برای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی را از طریق هنر، به خوبی انجام داده اند.

رئیس انجمن تعزیزه ایرانیان با تاکید بر اینکه تعزیه باید دارای عناصر و مظاهر فرهنگی، جدی، اصیل، علمی و ریشه دار باشد، گفت: این عناصر و مظاهر فرهنگی را باید به شکل صحیح و رعایت زیبا شناسی و مبتنی بر آموزش های اصولی ارائه کرد تا در دل مردم بنشیند لذا امیدواریم با برگزاری سوگواره های حسینی بتوانیم گامی موثر در بقا و احیای شبیه خوانی و استعدادیابی در میان جوانان علاقه مند به هنر برداریم.

در این مراسم از تعزیه خوانان برتر هشتمین سوگواره حسینی استان سمنان تقدیر به عمل آمد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دامغان نیوز، تاریخ 21 آبان 95، کد مطلب: 29353: www.damghannews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین