پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۷۱۷
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی لرستان گفت: مطالعات ژئوشیمی در سطح زمین‌ نقش مهمی در اکتشاف کانسارها دارد.
شعارسال: مهندس احدالله فاضلی ، اظهار کرد: علم ژئوشیمی با توزیع و مهاجرت عناصر شیمیایی در درون زمین و ابعاد در زمان و مکان سر و کار دارد. همچنین علم توزیع عناصر در جهان، فضاشیمی نامیده می‌شود.

وی اضافه کرد: هدف کلی این علم توصیف و توجیه چگونگی مهاجرت عناصر و تفریق آنها و فرآیندهای مربوط به آن است، حال چه در کیهان و چه در یک ماگما باشد.

فاضلی از پایه‌گذاران اصلی علم ژئوشیمی مدرن به کلارک و پس از او گلد اشمیت اشاره کرد و افزود: پوسته زمین موضوع اصلی مطالعات ژئوشیمی است و واکنش‌هایی که در آن رخ می‌دهند با سادگی تحت عنوان واکنش‌هایی که بین اجزای اصلی خود زمین صورت می‌گیرد، واکنش‌های ناشی از لایه نازک آبگین و واکنش‌ها تولید شده و به وسیله اتمسفر تقسیم‌بندی شده‌اند.

مدیرکل زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی لرستان ادامه داد: تعیین فراوانی نسبی و مطلق عناصر و انواع اتمی(ایزوتوپ‌ها) در زمین و نیز مطالعه توزیع و مهاجرت هر یک از عناصر در بخش‌های مختلف زمین از وظایف اصلی ژئوشیمی است.

وی افزود: مطالعات ژئوشیمیایی دقیق توزیع عناصر در سطح زمین نقش مهمی در اکتشاف کانسارها دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار: 2 دی 1395 ، کدخبر: 95100200831، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین