پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۶۳۰
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۴
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در 8 ماه امسال موفق شدیم 6.5 میلیون تن فولاد بصورت شمش و فرآورده صادر کنیم که این رقم طبق برنامه ترسیم شده ما تا آخر امسال به 9 میلیون تن می رسد.
شعار سال: به نقل از شاتا، محمد رضا نعمت زاده در دومین اجلاس بین المللی معدن وصنایع معدنی که با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد با اعلام این خبر، افزود: تا سال های گذشته ما وارد کننده فولاد بودیم اما با تلاش انجام شده و برداشته شدن محدودیتهای بین المللی به جزء موارد خاص در مقاطع پایین دستی فولاد ما بطور کل از واردات شمش فولاد، میلگرد و تیرآهن عادی بی نیاز شده و آن را متوقف ساخته ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: در سال جاری اصلاحاتی را با مشورت تشکل های معدنی در قانون معادن انجام دادیم که برای تایید نهایی به دولت فرستادیم که در آن برخی محدودیت ها که مانع از سرمایه گذاری می شد از پیش روی آنها برداشتیم.

وی با بیان اینکه نقشه های یک در 25 هزارم که توسط سازمان زمین شناسی تهیه شده اقدام خوب اما ناکافی است؛ افزود: می بایست به این گونه اقدامات سرعت بخشید تا نیازهای معدنی کشور مرتفع شود و در این زمینه از کلیه علاقه مندان دعوت می شود تا در این زمینه ما را یاری نمایند.

وی در توضیح این مطلب، افزود: در گذشته اغلب اکتشافات توسط سازمان زمین شناسی انجام می گرفت و چون بودجه کافی نداشتیم روند اقدام ما با سرعت کمتری بود اما ما در اواخر سال 92 حدود 117 پهنه اکتشافی معدنی را آزاد سازی کرده که 400 هزار کیلومتر مربع وسعت داشت که تا این لحظه 300 هزار کیلومتر مربع از 400 هزار کیلومتر مربع واگذار شده ودر دست اقدام است که بخش عمده ای از آنها را توسط ایمیدرو در استانهایی نظیر: سیستان و بلوچستان؛ خراسان جنوبی؛ کردستان؛ اردبیل؛ کرمانشاه؛ آذر بایجان شرقی و غربی و نقاط مرکزی انجام می شود.

وزیر صنعت، معدن وتجارت در بیان اقدامات انجام شده در بخش معدن ، افزود : در سال گذشته با توافقی که میان سازمان انرژی اتمی و ایمیدرو انجام شد 100 هزار کیلومتر مربع از مناطقی که م مواد رادیو اکتیو و هم سایر مواد معدنی مورد اکتشاف مشترک قرار گیرد.

وی در ادامه در خصوص مس گفت: ما اعتقاد نداریم که مس بصورت کاتد صادر شود بلکه می بایست با تبدیل آن به محصولات نهایی نظیر سیم ، کابل و وسایل پیشرفته الکترونیکی می توان ارزش افزوده بیشتری ایجاد کرد.

نعمت زاده در ادامه گفت: از کلیه علاقه مندان در زمینه های اکتشاف، مهندسی و بهره برداری معدنی که علاقه مند به سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی کشورمان هستند دعوت به سرمایه گذاری می کنیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم در آینده نزدیک در منطقه تولید کننده بسیار مناسبی در زمینه مواد معدنی و محصولات وابسته به آن و صنایع پایین دستی مربوط به آن باشیم .

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 21 آذر 1395، کد مطلب: 166996، http://ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین