پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۷۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به وجود 6280 مزار شهید در استان، گفت: از این تعداد چهار هزار و ۷۵۰ مزار یعنی ۷۵ درصد مزارها ساماندهی شده‌اند.
شعارسال: مراد روشنی، در جلسه کارگروه ساماندهی گلزار شهدای استان با اشاره به ضرورت ساماندهی گلزارهای شهدا، افزود: 6280 مزار شهدا در استان داریم که از این تعداد 4750 مزار ساماندهی شده و 1530 مزار شهید هنوز ساماندهی نشده و در مجموع ۷۵ درصد مزارها ساماندهی شده‌اند.

وی ادامه داد: سرانه بهسازی هر مزار در گذشته ۵ میلیون تومان بوده که با طرح‌های جدید که اجرایی شده این هزینه به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

روشنی با اشاره به این‌که قرارگاه خاتم متعهد شده که تا شعاع ۲۰ تا ۲۵ کیلومتری پروژه‌هایی که در استان انجام می‌دهد، ۲۰۰ مزار از مزار شهدایی که در این محدوده قرار دارد را ساماندهی کند، عنوان کرد: قرارگاه خاتم تاکنون این کار را آغاز نکرده و به ما پاسخ نداده که این کار را انجام می‌دهد یا نه!؟

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با تشکر از بانک‌های استان، تصریح کرد: بنیاد مسکن هرساله ۴۰ تا ۴۵ قبر شهید را ساماندهی می‌کند که در سال‌جاری تاکنون این کار را انجام نداده است و برای اجرای آن با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دچار مشکل شده است.

وی با اشاره به این‌که اوقاف و امور خیریه موظف شده که قبور شهدایی که در جوار امامزادگان هستند را ساماندهی کند، ادامه داد: در این راستا ۱۸ مزار با مشارکت اوقاف و امور خیریه شهرستان بروجرد و ۲ مزار در شهرستان دورود با مشارکت اوقاف و امور خیریه این شهرستان ساماندهی شده است، که در کل استان ۴۲ مزار از مزار شهدای استان در جوار امامزادگان قرار دارند.

روشنی با اشاره به خسارت وارده به فاز یک گلزار شهدای خرم‌آباد، عنوان کرد: براساس قانون و تفاهم‌نامه بسته شده بین وزارت کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور بسته شده است، وظیفه نگهداری از مزار شهدا برعهده شهرداری و سازمان آرامستان‌هاست.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، تاریخ انتشار: 24 آذر 1395، کدخبر: 959-7914-5، www.lorestan.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
0
0
این بحث ساماندهی واقعا کار جالب و ضروری بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین