پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۷۳۱
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
کارگران روغن نباتی گلناز کرمان که دو روز در محیط کارخانه به دلیل معوقات و عدم تحقق وعده های مدیران ارشد این کارخانه تحصن کرده بودند امروز برای اعاده حقشان رسما به دادگاه ماهان شکایت خود را تقدیم کردند .

شعار سال: کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان که نزدیک به 9 ماه ، حاشیه ساز شده است و هر روز فرازو نشیب بسیاری برای کارگرانش ایجاد می کند؛ یک ماه پیش درست بعد از تصادف یک کارگر در مقابل کارخانه و حضور با تاخیر 6 ماهه مدیر ارشد این کارخانه جناب ورزیده کار تهرانی در کرمان اندکی رنگ ثبات به خود گرفت .

هنوز یک ماه از تدابیر پوچ این مدیر ارشد در عرصه تولید و عزل و نصب های نمایشی نمی گذرد که با تمام شدن حواله روغن دوباره ، هم برنامه زمانبندی و هم اشتیاق کارگران برای تولید بر باد رفت .

درست یک هفته پبیش بود که یکی از کارگران کارخانه در حین تولید در بخش آمونیاک دچار سانحه شد و اسید بر روی صورت وی پاشید و منجر به خانه نشینی این کارگر شد گرچه حال عمومی وی خوب است اما به نظر می اید این کارخانه تبدیل به لانه عنکبوتی شده است که تنها برای ذینفعان سود دارد و مابقی قرباینان این ذینفعان هستند .

در همان هفته چندین بار با مدیریت کارخانه تماس گرفتیم تا شرح ما وقع را برای ما روشن سازد اما گویی همچنان مدیران سعی دارند در پشت دیوار شیشه ای نظاره گر باشند تا اینکه برای رسانه ها شفاف سازی کنند .

اما اکنون بعد از گذشت یک هفته از ما جرا دوباره کارگران در محیط کارخانه دست به تحصن زده اند زیرا نه تنها روغنی برای تولید و تصفیه نیست بلکه وعده های مدیر ارشد هم بر لب کوزه انتظار قرار گرفته اند .

امروز نیز یک از کارگران این کارخانه طی تماسی تلفنی به کارگران کرمان گفت : امروز با 50 نفر از دیگر کارگران کارخانه برای اعاده حیثیت و به دست آوردن حقوق و مزایا و وعده هایی که یک مدیر ارشد به ما داده اما عملی نشده است ، از وی به دادگاه شهرستان ماهان شکایت ببریم تا شاید این اوضاع اندکی بهبود یابد و حق مان را از طریق دادگاه و مواد قانونی به دست آوریم .

نماینده این کارگران اذعان کرد : از مدیر کارخانه هم آبی گرم نمی شود زیرا سکوت اختیار کرده است و وقتی از وی می خواهیم که با مدیر ارشد تماس بگیردو برای وی شرح ماوقع را بیان کرد ، اذعان می کند؛ که مدیر ارشد جواب تلفن همراه ما را نمی دهد .

با این اوصاف به نظر می رسد این کارخانه هم که روزگاری سود می خورد و سود می رساند اکنون در گیرو دار انواع مشکلات پولی مالی از سرمایه در گردش تا نداشتن مدیران با کفایت و بادرایت قرار گرفته است .

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ 15 آذر 95 ، کد مطلب: 968268: www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین