پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۰۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴
مدير كل پزشكي قانوني استان فارس با بررسي آمارهاي فعاليت اين اداره كل طي هشت ماه منتهي به ابتداي آذر ماه امسال، از افزايش شمار فوت‌شدگان حوادث ناشي از برق‌گرفتگي و غرق‌شدگي و كاهش آمار فوتي‌ ناشي از سوختگي در اين استان خبر داد.

شعار سال: به نقل از روابط عمومي اداره كل پزشكي قانوني استان فارس، دكتر سعيد غلامزاده گفت: از ابتداي امسال تا پايان آبان، اجساد 33 نفر به دليل فوت ناشي از برق گرفتگي به مراكز پزشكي قانوني فارس ارجاع شده است.

وي با بيان اينكه آمار امسال در مقايسه با مدت مشابه سال قبل نشان دهنده رشد 6.4 درصدي است، گفت: سال گذشته اجساد 31 نفر به دليل برق‌گرفتگي به پزشكي قانوني فارس ارجاع شده بود.

غلامزاده يادآور شد: از كل 33 جسد ارجاع شده به دليل برق‌گرفتگي در امسال، 27 جسد مربوط به آقايان و 6 جسد مربوط به خانم‌ها بوده است.

وي جايگاه فارس در مقايسه با ساير استان‌ها در آمار فوت ناشي از برق‌گرفتگي را چهارم اعلام و اضافه كرد: امسال با کاهش 7.5 درصدی فوت ناشی از سوختگی در مدت هشت ماه مواجه بوديم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس با بيان اينكه از ابتداي سال 95 تا پايان آبان‌ماه، اجساد 73 نفر به دلیل فوت ناشي از سوختگی به مراکز پزشکی قانونی در استان ارجاع شده است، گفت: اين آمار سال گذشته 79 مورد بود.

او گفت: از 73 جسد ارجاع شده به پزشكي قانوني فارس كه دليل مرگ آنها سوختگي بوده است، 36 نفر زن و 37 نفر مرد بودند.

غلامزاده يادآور شد: استان فارس طبق آمار منتشر شده از سوي سازمان پزشکی قانونی، پس از استان‌های تهران، اصفهان، خوزستان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی در مرگ‌های ناشی از سوختگی رتبه ششم را دارد.

اين مقام مسئول همچنين از افزایش 20 درصدی مرگ‌های ناشي از غرق‌شدگی در فارس طي هشت ماه منتهي به ابتداي آذر امسال خبر داد و گفت: از ابتداي امسال تا پايان آبان ماه، اجساد 42 نفر به دلیل فوت ناشي از غرق شدگی به مراکز پزشکی قانونی فارس ارجاع شده حال آنكه اين تعداد سال گذشته در همين مدت، 35 نفر بوده است.

غلامزاده گفت: با توجه به آمار ارائه شده، از كل 42 فوت شده براثر غرق‌ شدگي در فارس، 38 نفر مرد و 4 نفر زن بوده‌اند و فارس در اين زمينه در كشور بعد از استان‌هاي مازندران،‌ خوزستان و گيلان، در رتبه چهارم قرار دارد.

مديركل پزشكي قانوني فارس پيش از اين هم به افزايش 22.2 درصدي آمار فوت‌شدگان ناشي از مسموميت با گاز منوكسيد كربن در فارس خبر داده و گفته بود كه از ابتداي امسال تا پايان آبان ماه 22 نفر براثر گازگرفتگي فوت كرده‌اند حال آنكه سال گذشته در همين مدت، 18 مرگ به اين علت در پزشكي قانوني فارس ثبت شده بود.

براساس اين گزارش معاون پزشكي آزمايشگاهي اداره كل پزشكي قانوني فارس نيز از بررسي 955 پرونده از ابتداي سال 95 تا پايان مهرماه خبر داد.

دکتر علیرضا درودچی گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل با 965 پرونده، 1 درصد کاهش را نشان مي‌دهد.

درودچي اضافه كرد: از تعداد کل پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون‌های پزشکی قانونی استان فارس 256پرونده مربوط به قصور پزشکی بوده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، يعني 204 پرونده، افزایش 25.5 درصدي را نشان مي‌دهد

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ 5 بهمن 95 ، کد مطلب: 43794: www.fars.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
0
0
جای تاسف زیاد داره. بجای دست راست رفتن دست چپ بچه رو عمل کردن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین