پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۰۴۱
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم با اشاره به اولویت‌های سرمایه‌گذاری در استان گفت: قم به‌طور مشخص پتانسیل و قابلیت چشمگیری در بخش صنایع خرد دارد که با برند سازی و بازاریابی در قالب صادرات می‌توان این صنایع را در استان گسترش داد.
شعار سال:سید حسن رضوی با اشاره به اولویت‌های سرمایه‌گذاری در استان قم اظهار داشت: صنایع خرد و کوچک، گردشگری و توریسم درمانی از مهم‌ترین اولویت استان قم در مباحث سرمایه‌گذاری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم بابیان اینکه استان قم به‌طور مشخص پتانسیل و قابلیت چشمگیری در بخش صنایع خرد دارد، افزود: استان می‌تواند در این زمینه با برند سازی و بازاریابی در قالب صادرات قابلیت‌های استان را در عرصه صنعت بیش‌ازپیش گسترش دهد.

وی با اشاره به صنایع کوچک فعال در استان قم همچون سوهان، چاپ و نشر، کفش، فرش را موردتوجه قرارداد و گفت: استان قم به‌طورقطع برنامه‌ای برای ورود صنایع بزرگ مثل فولاد و پتروشیمی در دستور کار ندارد چراکه اقلیم و امکانات قم پاسخگوی این صنایع نیست و تبعات فراوانی برای استان به همراه خواهد داشت.

رضوی با اشاره به مشکلات پیش روی بخش کشاورزی استان تصریح کرد: با توجه به کمبود منابع آبی استان کشت محصولاتی مثل یونجه در قم توجیه اقتصادی ندارد اما کشت محصولاتی همچون انار، پسته و زیتون از مواردی است که در سال‌های اخیر موردتوجه قرارگرفته است این روش سبب ذخیره منابع آبی استان می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم با اشاره به موقعیت استان درزمینهٔ گردشگری و توریسم پذیری عنوان کرد: سالانه بیش از 20 میلیون زائر وارد استان قم می‌شود که لازم است ظرفیت‌سازی مناسبی در این زمینه صورت بگیرد که لازمه این موضوع تأمین شرایطی است که ماندگاری زائران در استان به بیش از 24 تا 48 ساعت برسد.

به گفته وی، منطقه حفاظت‌شده کویر بین استان‌های قم، تهران و سمنان نیز از دیگر جاذبه‌های گردشگری استان است که مغفول مانده است.

رضوی با اشاره به مضرات و آسیب‌های ورود صنایع بزرگ در استان قم خاطرنشان کرد: در برنامه چهارم و پنجم حدود هزار میلیارد تومان در فولاد سرمایه‌گذاری شد درحالی‌که اگر این هزینه در دریاچه نمک هزینه می‌شد به‌طورقطع سود بیشتری عاید استان می‌شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم اولویت استان در سرمایه‌گذاری استان را معطوف به معادن و دریاچه نمک عنوان کرد و اظهار داشت: ایجاد کارخانه‌های فرآوری در کنار معدن داری باید در دستور کار باشد تا چرخه اقتصادی قم در این زمینه کامل شود و ارزش‌افزوده این دست فعالیت‌ها نصیب استان شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 15آذر 1394، شناسه خبر: 934875 www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین