پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۶۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
قاسم جان بابایی در جمع خبرنگاران با اشاره به شکل گیری نخستین مجمع ملی سلامت، اظهار داشت: 75 درصداز خدمات پزشکی مربوط به سازمان های غیر دانشگاهی و 25 درصد دیگر آن مرتبط به دانشگاه علوم پزشکی بوده است.
شعارسال: وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مازندران همراه با 6 سازمان برتر در حوزه سلامت در سالجاری تجلیل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در دو دهه اخیر دانشگاه علوم پزشکی در حوزه سلامت از رشد خوبی برخوردار بوده است،گفت: دانشگاه علوم پزشکی در حوزه پژوهش، غذا و دارو و آموزش پزشکی رتبه اول را به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین ساخت وساز در حوزه پزشکی در دولت یازدهم اتفاق افتاده است،افزود: در حال حاضر 27 مرکز خانه سلامت روستایی، 30 مرکز خانه بهداشت شهری و 32 پایگاه سلامت شهری در مازندران در حال ساخت است.

جان بابایی با اعلام اینکه در سه سال اخیر بیش از 80 هزارمتر در حوزه بهداشت به سرانه ساخت و ساز استان افزوده شده است،گفت: مشارکت مردم در ساخت این پروژه ها بسیار تاثیر گذار بوده است.

وی افزود: در ساخت وساز مراکز بهداشتی و سلامت شورا و مردم نقش زیادی دارند و این مشارکت سبب می شود تا ساخت پروژه ها تسریع یابد.

جان بابایی به نقش مهم و بی بدیل خیران در حوزه سلامت اشاره کرد و افزود: خیران در توسعه مراکز بهداشتی ضمن اثر گذاری نقش بسزایی دارند .

وی ادامه داد: چنانچه فرهنگ مشارکت در استان وسیع تر باشد این مشارکت استمرار داشته و دائمی تر می شود.

جان بابایی با اشاره به خدمات این دانشگاه در حوزه بهداشت دهان و دندان گفت: 50 یونولیت دندانپزشکی با استقرار در سطح مدارس به دانش اموزان زیر 14 سال خدمات دندانپزشکی بصورت رایگان ارائه کرده است.

وی ادامه داد: در سال 94-95 بیش از 200 هزار دانش آموز در دو مقطع ابتدایی و راهنمایی از خدمات دندانپزشکی بهره مند شدند.

جان بابایی گفت: در همین راستا بیش از 80 هزار موردشیار دندان های آسیا دانش آموزان زیر 14 سال پر شده است.

جان بابایی افزود: با توجه به افزایش دندانپزشکی در استان تعداد دندان کشیده و پر شده و پوسیدگی زیر 14 سال بالای 2 بوده است که باید این شاخص بهداشت دهان و دندان را به یک برسانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از ساخت 18 کلینک دندانپزشکی در مازندران خبر داد و افزود:بزرگترین کلینک در مجتمع پزشکی باغبان با تعرفه دولتی در مرکز استان ساخته شد.

وی به ساماندهی سموم کشاورزی در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت:تفاهم نامه ای در خصوص عملیاتی و اجرایی کردن این موضوع باجهاد کشاورزی منعقد شده است.

جان بابایی ادامه داد:تلاش می شود تا سلامت و خود مراقبتی در مازندران فرهنگ سازی شده و از این حیث نمونه شود.

وی در خصوص مصرف مواد غذایی سرخ شده و اینکه ما جزء کشورهای پر مصرف در مواد سرخ کردنی هستیم، گفت:می طلبد تا شهروندان در مصرف غذایی سرخ کرده پرهیز و به سمت غذاهای آب پز سوق پیدا کنند

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، تاریخ انتشار: 11 اسفند 1395، کدخبر: 465256، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
0
0
مازندران واقعا نیاز اساسی در این خصوص دارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین