پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۲۴۲
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که با اجرای طرح تحول نظام سلامت ( از سال 93) در دولت تدبیر و امید 122 هزار و563 متر فضای بهداشتی و درمانی درمازندران احداث شد.
شعارسال: دکتر قاسم جان بابایی افزود : در مجموع دولت برای ساخت این فضاهای بهداشتی و درمانی از قبل طرح تحول نظام سلامت حدود 6 هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه کرد.

وی اضافه کرد : درحال حاضر نیز ساخت 130 هزارمترمربع فضای بهداشتی و درمانی در مناطق شهری و روستایی مازندران از قبل اعتبار طرح تحول نظام سلامت در این خطه شمال کشور در دست ساخت است.

وی مهمترین پروژه های بهداشتی و درمانی احداثی در دولت تدبیر و امید در قالب طرح تحول نظام سلامت را در مازندران شامل تکمیل 150 مرکز بهداشتی و درمانی روستایی و در دست ساخت قرار داشتن 80 مرکز جدید، احداث 68 مرکز بهداشتی و درمانی در شهرها، ساخت 15 کلینک ویژه کلیوی، 15 کلنیک دندانپزشکی و12اورژانس بیمارستانی اعلام کرد.

وی اضافه کرد : این در حالیست که هم اکنون هم 6 پروژه بیمارستانی در شهرستان های استان در قالب طرح تحول نظام سلامت از سوی راه و شهرسازی در دست ساخت قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران هزینه درمانی سالانه در قالب این طرح را در استان حدود 10 هزار میلیارد ریال عنوان کرده است.

جان بابایی مزیت های پزشکی اجرای طرح تحول را شناسایی 120 هزار بیمار دیابتی و پرفشاری، کاهش حدود 20 تا 25 درصدی زایمان سزارین، کاهش 40 درصدی مصرف آنتی بیوتیک و داروهای غیرضرور و کاهش 90 درصدی هزینه درمانی از دوش مردم دانست.

مازندران 3 میلیون و 200 هزار نفر جمعیت دارد که در 58 شهر و 3 هزار روستا سکونت دارند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: 2 اسفند 1395، کدخبر: 82437654، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین