پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۰۶۵
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
لیلا قنبری ، اظهار داشت: از 129 هزار بیمار خاص در کشور، دو هزار و 288 نفر مربوط به استان کردستان است و امسال 933 بیمار ام‌.اس در کردستان شناسایی شده که سنندج در صدر آمار مبتلایان به این بیماری است.
شعارسال: کارشناس مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی کردستان مهم‌ترین موارد ابتلا به بیماری‌های خاص در کردستان را هموفیلی، تالاسمی، ام.اس، همودیالیز، دیالیز صفاتی و پیوند کلیه اعلام کرد و افزود: بر اساس آخرین آمار تعداد بیماران هموفیلی 128 نفر است.

وی تعداد بیماران مبتلا به تالاسمی را 132 بیمار برشمرد و افزود: 498 نفر از بیماران خاص در استان، به بیماران دیالیزی اختصاص دارد.

به گفته قنبری، 597 بیمار پیوند کلیه نیز در استان از خدمات لازم برخوردارند.

وی همچنین به شناسایی 10 مورد ابتلای بزرگسالان به سرطان از مهرماه امسال تا پایان دی ماه امسال اشاره کرد و افزود: در همین مدت 16 کودک سرطانی نیز شناسایی شده‌اند.

کارشناس مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: امسال هزار و 753 مورد شیمی‌درمانی در بیمارستان‌های توحید و بعثت سنندج انجام شده است.

وی در پایان اظهار داشت: مرکزغربالگری سرطان در شهرهای قروه، سقز و مریوان، در راستای طرح تحول سلامت در سال جاری راه‌اندازی و فعالیت می‌کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 1 اسفند 1395، کدخبر: 13951201000377، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین