پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۷۷۴۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه برخ مطالبات کادر پزشکی تنها مختص به استان نیست و مشکلی کشوری است گفت: کردستان در زمینه پرداخت مطالبات رتبه سوم را در کشور دارد.
شعارسال: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه برخ مطالبات کادر پزشکی تنها مختص به استان نیست و مشکلی کشوری است گفت: کردستان در زمینه پرداخت مطالبات رتبه سوم را در کشور دارد.

سیامک واحدی در برنامه گفتمان در مورد مطالبات کادر پزشکی و بیمارستانی اظهار کرد: این مشکلات تنها مربوط به استان کردستان نیست و این مشکل در کل کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت 18 هزار میلیارد تومان طلب دارد، گفت: این وزارت حدود 15 هزار میلیارد تومان بدهی دارد و قاعدتا در صورت پرداخت این مطالبات این بدهی‌ها نیز صفر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: با وجود این با توجه به شرایط ویژه کردستان استان ما جز سه استان اول کشور در پرداخت مطالبات است.

واحدی با بیان اینکه معاونت برنامه و بودجه استانداری کردستان نیز در این راستا توجه خوبی به دانشگاه کرده است،اظهار کرد: در کل الان وضعیت خوبی در این حوزه داریم.

وی تصریح کرد: وزارتخانه نیز به صورت جدی دنبال وصول این مطالبات است و امیدواریم ظرف یکی دو ماه آینده شاهد جذب این مطالبات و پرداخت بدهی‌های همکاران باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در حال حاضر حدود هشت ماه کارانه عقب هستیم، اضافه کرد:سعی خواهیم کرد با تلاش بیشتر دنبال این کار را بگیریم و بیشتر از این شرمنده همکاران نشویم.

واحدی در مورد نحوه خدمات‌رسانی به بیماران اورژانسی هم گفت: در این راستا هیچ محدودیتی نداریم و بدون توجه به دفترچه بیمه و غیره به بیماران اورژانسی به صورت ویژه در کوتاهترین زمان خدمات‌رسانی انجام می‌گیرد.

*وجود 58 پایگاه امدادرسانی در کردستان

وی خاطرنشان کرد: 58 پایگاه امدادرسانی اورژانسی داریم و بدون محدودیت زمانی به صورت شبانه روزی در این پایگاه‌ها به بیماران اورژانسی خدمات‌رسانی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به استقرار یک بالگرد در استان گفت: این مهم بستر خدمات‌رسانی هرچه بیشتر را در بحث بیماران اورژانسی فراهم کرده است.

واحدی اظهار کرد: در طول دو روز گذشته به وسیله این بالگرد دو بیمار اورژانسی از سقز و بانه برای دریافت خدمات درمانی به مرکز استان انتقال داده شده‌اند که یکی از آنها یک مادر باردار بوده است.

وی با بیان اینکه البته در این زمینه یک مقدار گلمندی داریم، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی افراد بدون توجه به رسالت‌های مهم اورژانس 115 اقدام به تماس‌های الکی می‌کنند که این کار موجب پایین آمدن کارانه 115 می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه به تاثیرات مثبت اجرای طرح تحول سلامت گریزی زد و گفت: با اجرای این طرح در کشور در حال حاضر پرداخت از جیب مردم در حوزه روستایی 5 درصد و در حوزه شهری 10 درصد است.

به گفته واحدی، اجرای طرح تحول سلامت موجب شده که جمعیتی بالغ بر 12 میلیون نفر که از هیچگونه خدمات بیمه‌ای در کشور بهره‌مند نبودند الان صاحب دفترچه بیمه شده‌اند.

وی در مورد سطح توانایی و تخصص کادر پزشکی در سطح استان اضافه کرد: اینکه گفته شود که سطح تخصص کادر پزشکی در استان پایین است را قبول ندارم چراکه پیچیده ترین اعمال جراحی که در دنیا انجام می‌شود الان توسط همکاران ما در بیمارستان‌های استان انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با ارائه آماری از تعداد فوق تخصص‌هایی که در استان وجود دارد، گفت: این نیروی متخصص و جراح بستر را برای ارائه خدمات هرچه بیشتر به مردم در حوزه درمان در استان فراهم کرده است.

واحدی در مورد میزان پرداخت بیماران در زمینه دارو و مدت زمان بستری گفت: دفترچه بیمه تعریف شده است و بخشی از مبلغ که از بیمار گرفته می‌شود به عنوان فرانشیز و سهم بیمه شده و غیره است و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه نقش چندانی ندارد.

* هیچ بیماری برای تهیه دارو از بیمارستان خارج نمی‌شود

وی اظهار داشت: تمام تجهیزات و داروهای بیمار بستری شده در بیمارستان توسط خود بیمارستان تامین می‌شود و هیچ بیماری برای تهیه دارو از بیمارستان خارج نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه اگر حتی یک نفر برای خرید دارو یا تجهیزات از بیمارستان خارج شود را نداشته‌ایم اضافه کرد: و اگر موردی باشد حاضر به پاسخگویی و جبران مافات خواهم بود.

واحدی در ادامه به برخی اقدامات انجام گرفته در دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و اظهار داشت: سعی کردیم در مرحله نخست اجرا و بهره‌برداری پروژه‌های نیمه کاره و زیباسازی فضاها را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بازسازی ورودی بیمارستان توحید به عنوان یکی از مراکز درمان که 24 سال بود هیچ دستکاری نشده بود در دستور کار قرار گرفت که این کار نقش مهمی در ارتقای سطح آرامش بیماران داشته است.

*احداث چند بخش ویژه در بیمارستان بعثت سنندج

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اذعان داشت: احداث چند بخش ویژه در بیمارستان بعثت، بازسازی ورودی بیمارستان قدس از دیگر اقداماتی است که در مدت اخیر در دستور کار قرار گرفت و به نحو بسیار مطلوب انجام گرفته است.

واحدی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی کردستان در حال حاضر با داشتن بیش از 19 هزار کارمند و 5 هزار دانشجو در راستای خدمات‌رسانی به مردم در حوزه بهداشت و درمان ایفای نقش می‌کند.

وی در پایان چند در خواست هم از مردم در سطح استان کرد و گفت: این انتظار را از مردم داریم که تعداد ملاقات ها را کاهش دهند و با این کار یک بار مضاعف را از دوش ما بر دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه توقف ماشین‌ها در جلوی درب بیمارستان از دیگر مشکلات است که امیدواریم با فرهنگ‌سازی‌های لازم شاهد رفع ن باشیم، گفت: مردم در زمان مشاهده فردی که دچار مشکل شده است به جای گرفتن عکس و فیلم به مصدوم کمک کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 30 مهر 1396، کدخبر: 13960730000091، www.kordestan.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین