پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۶۲۱۰۰
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۶
دبیر مجامع و هیئت های امنای دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: هنوز از ظرفیت ایجاد شده هیئت امنای دانشگاه ها به خوبی استفاده نشده است.

شعارسال: حسن امین لو پیش از ظهر امروز در شورای هماهنگی منطقه چهار دانشگاه های علوم پزشکی کشور اظهار کرد: امروز هشتمین جلسه هیئت امنا است که به صورت کلان منطقه ای برگزار می شود. خیلی خوشحالم در این استان که شاهد نمایش بزرگترین کرامت انسانی، فداکاری و ایثارگری بوده حضور پیدا کردم و دین بزرگی بر گردن کشور دارد.

وی افزود: اگر مردم این استان توقعی نداشته باشند ولی وظیفه ما هست تا نسبت به آنها احساس دین داشته باشیم و فرصت هایی که از دست رفته را برای این استان جبران کنیم.

امین لو با اشاره به اینکه مسئله هیئت امنا سابقه طولانی از سال ۶۷ دارد، بیان کرد: تشکیل جلسه هیئت امنا همه ساله طبق روال برگزار می شود تا به شکل کلان منطقه ای به بررسی مسائل بپردازیم. هیئت امنا دانشگاهها جای خالی بسیاری برای تقویت دارد.

وی تصریح کرد: با تلاش مسئولان وزارت بهداشت و رؤسای دانشگاه ها کار جمعی بسیار فشرده ای انجام و با حمایت دولت و مجلس روبرو شد؛ دانشگاه ها نیز از این مسیر قانون دائمی شدن دانشگاه ها به سلامت عبور کردند.

دبیر مجامع و هیئت های امنای دانشگاه های علوم پزشکی کشور توضیح داد: بحث دیگر ما در این اجلاس برنامه ریزی عملیاتی است؛ این برنامه ریزی موضوعی در مدیریت برای همه دستگاه ها و ادارات ملی و بین المللی هست که در وزارت بهداشت و درمان نیز به عنوان کار اولیه نیست.

وی آنچه سبب امیدواری به انجام و تداوم برنامه عملیاتی به عنوان کار عظیم و مورد نیاز کرده را شروع کار در دوره فعلی با بسترسازی بیشتر دانست و گفت: در سال ۹۳ کلید شروع این کار زده شد و تا سال ۹۴ نیز مقدمات انجام آن فراهم شد.

امین لو تصریح کرد: دولت بر حسب امکانات خود و بر اساس شعارها ارائه برنامه بدهد و نقش مجلس فقط این هست که در اجرای برنامه به چه خلاء قانونی برخورد می کنم هست.

وی افزود: وقتی می خواستیم برنامه پنج ساله ششم را در وزارت بهداشت اجرا کنیم گفتیم یک بازگشت به عقب داشته باشیم تا ببینیم چه کارهایی از برنامه های قبلی بر اساس تعهد وزارت بهداشت انجام شده است.

امین لو اظهار کرد: هر چند ما می توانیم خوب است ولی باید در حد تعهدات و امکانات موجود آن را اعلام کرد. برنامه عملیاتی با این تفکر شروع شد که تعهدات خود را در وزارت بهداشت هر سه ماه یکبار بررسی کنند و برای اجرایی شدن آن کل بدنه ۴۴۰ هزار نفری وزارت بهداشت را نیز درگیر آن کرده اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 19اردیبهشت1396، کدخبر: 3974417: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین