پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۵۶
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان گفت: اصفهان در سطح کشور بالاترین و نخستین مقام صادرات پودر گوشت را دارد.

شعار سال: منصور کیمیایی اظهار داشت: پودر گوشت یکی از محصولات جانبی فرآوری شده از ضایعات کشتارگاه‌ها و شرکت‌های بسته‌بندی گوشت دام و طیور است که در سال‌های گذشته کشتارگاه ها و شرکت‌ها برای دفع این ضایعات با مشکلات مختلفی درگیر بودند.

وی بیان داشت: پس از توسعه و رونق کارخانجات تبدیل ضایعات در سطح استان اصفهان و با افزایش نظارت و برنامه‌ریزی‌هایی که این اداره کل برای نظارت بهداشتی بر این شرکت‌ها به انجام رساند، باعث شد که کیفیت محصولات کارخانجات به حدی افزایش پیدا کرده که به استانداردهای صادرات برسد.

کیمیایی بیان کرد: در هشت ماهه امسال بیش از دو هزار تن پودر گوشت از استان اصفهان به کشورهای ترکیه و ارمنستان صادر شد که البته عمده صادرات این محصول به کشور ترکیه بوده و صادرات این محصول برای کشور ارزآوری بیش از نیم میلیون دلار داشته است.

وی افزود: اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در راستای توسعه و تسهیل صادرات غیر نفتی به عنوان شاهرگ اقتصاد مقاومتی، آمادگی دارد تا با مشاوره‌های لازم باعث افزایش کیفیت محصولات صادراتی شود تا صادارت این محصولات به شکل پایدار ادامه پیدا کند و صادرکنندگان بتوانند به بازارهای جدید صادراتی نیز دست یابند.

کیمیایی اظهار داشت: با توجه به اینکه پودر گوشت جزو محصولات جانبی تحت نظارت دامپزشکی است، برای صادارت این محصولات نیاز به تایید بهداشتی (Certificate) لازم از طرف این اداره کل است بنابراین آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان آزمایشات لازم در خصوص نمونه‌های تولیدات این کارخانجات را انجام داده و بعد از تایید جواب این آزمایشات و مطابقت با استانداردهای مربوطه نسبت به صدور تاییدیه‌های بهداشتی اقدام می‌کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 21 آذر 1394، کد مطلب: 2997736: www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین