پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۸۸۹
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
فرآورده‌های دامی تولیدی استان اردبیل هم اکنون در نبود صنایع تبدیلی با خام فروشی مواجه بوده و به منظور تولید مواد آرایشی و خوراکی با استقبال در بازارهای جهانی روبرو شده است.

شعار سال: نبود صنایع تبدیلی موجب شده اردبیل به عنوان یکی از قطب‌های تولیدکننده محصولات دامی، نسبت به خام فروشی و صادرات تولیدات خود اقدام کند.

بطوریکه کیفیت تولیدات دامی استان به گوش تجار کشورهای آسیایی و اروپایی رسیده و در نتیجه سالانه شاهد رشد قابل توجه صادرات محصولات دامی استان هستیم.

این در حالی است که سهم خود دامدار و کشاورز که زحمت اصلی این تولیدات را کشیده ناچیز بوده و محصولات خود را اغلب بدون ایجاد ارزش‌افزوده به فروش می‌رساند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به صادرات آلایش غیرخوراکی و پودر گوشت از استان اضافه کرد: نیمه نخست سال گذشته میزان صادرات ۲۲۰ هزار کیلوگرم بود که در نیمه نخست امسال به ۴۸۰ هزار کیلوگرم رسیده است.

صادق صالحی تصریح کرد: عمدتاً صادرات آلایش به کشورهای ترکیه و ارمنستان انجام می‌شود و در تولید لوازم‌آرایشی، مصارف صنعتی، خوراک دام و خوراک حیوان خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: علاوه بر این نیمه نخست سال گذشته یک میلیون و ۳۷۲ هزار کیلوگرم صادرات پا و پنجه مرغ داشتیم که در مدت مشابه سال جاری به یک میلیون و ۴۷۰ هزار کیلوگرم رسیده است.

مدیرکل دامپزشکی استان تأکید کرد: صادرات پا و پنجه مرغ عمدتاً به کشورهای ویتنام و هنگ‌کنگ انجام می‌شود و به عنوان یکی از مواد مغذی جهت تغذیه از جمله در تولید پاستیل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 20 مهر 96، کد مطلب: 4111685: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین