پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۸۷۳۷۵
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
مدیرکل دفتر روستایی استانداری کرمانشاه گفت: اشتغال زایی در روستاهای استان نیازمند توجه هرچه بیشتر به ایجاد صنایع تبدیلی است .

شعار سال: مدیرکل دفتر روستایی استانداری کرمانشاه در جمع روستاییان بخش دلاهو بر نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به موضوع اشتغال روستایی تاکید کرد و گفت: دولت از محل صندوق توسعه ملی ۵/۱ میلیارد دلار برای ایجاد اشتغال روستایی در نظر گرفته است که پیش بینی می‌شود اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان از محل منابع این طرح به استان کرمانشاه اختصاص یابد.

خسروانی افزود : با استفاده از این منابع، تسهیلات کم بهره‌ای به منظور حمایت از اشتغال روستایی در نظر گرفته شده که روستاییان می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی با تاکید بر این نکته روستا‌های منطقه دالاهو از پتانسیل‌های بسیاری در حوزه گردشگری برخوردارند گفت: دفتر روستایی استانداری کرمانشاه برای حمایت از برنامه‌های گردشگری در این منطقه از آمادگی کامل برخوردار است.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: برای اشتغال زایی در روستا‌های استان نیازمند توجه هرچه بیشتر به ایجاد صنایع تکمیلی هستیم.

خسروانی افزود: کشاورزان و باغداران باید با پرهیز از خام فروشی محصولات کشاورزی، به دنبال ایجاد کارگاه‌های خانگی باشند. این کار به ایجاد فرصت‌های شغلی تازه و افزایش سطح رفاه روستاییان کمک می‌کند و از میزان مهاجرت روستا‌ها به حاشیه شهر‌ها می‌کاهد.

وی گفت: امسال فقط یک باغدار در روستای زرده ۶۰۰ تن زیتون را فرآوری کرده است که در صورت توسعه این بخش می‌تواند رقیبی برای طارم و رودبار باشد.

وی در ادامه کارآفرینان و جوانان روستایی را به استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مرزی استان در زمینه صادرات دعوت کرد و گفت: روستاییان این منطقه با استفاده از ظرفیت همجواری با کشور عراق ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی، زمینه‌های ورود ارز به کشور را فراهم سازند.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری کرمانشاه افزود: روستاییان با تاسیس تعاونی‌های روستایی به ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات و برندسازی کالای با کیفیت این بخش اعم از انجیر، زیتون و ... همت بگمارند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 21 مهر 96، کد مطلب: 6278977، www. yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین