پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۶۴۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
یکی از مشکلات عمده کشور در حوزه صنعت عدم حضور در بازارهای جهانی و نبود توان رقابت با صنایع مختلف در دنیا است، برای یرطرف کردن این نقیصه می طلبد که صنایع کشور در راستای برند سازی و مشارکت با برندهای برتر دنیا گام های عملیاتی بردارندو در این میان منصور معظمی نکات مهمی در این باب بیان نموده که در ادامه مشروح آن آمده است .

شعار سال: منصور معظمی معاون وزیر صنعت و رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت‌: ایدرو سازمانی استراتژیک و سیاستگذار و اجرا‌کننده است که وظیفه آن توسعه و هدایت صنعت است‌.

معاون وزیر صنعت درگفت‌وگو با جهان‌ صنعت افزود‌: ایدرو براساس اساسنامه خود سه وظیفه کلیدی دارد؛ یکی توسعه‌گری آن است‌. نقش دوم آن سرمایه‌گذاری و نقش سوم آن وظیفه حمایتی است‌.

توسعه صنعتی در کشور را در اولویت داریم که تقریبا با ایدرو شروع می‌شود‌. ایدرو بیش از ۲۵۰ واحد و طرح و مجموعه را راه‌اندازی و بعد واگذار می‌کند‌. ما در حال برگشت و احیای ایدرو به گذشته هستیم‌.

اینکه بسازیم و تولید کنیم اما به اهلش واگذار کنیم‌. ما معتقدیم چیزی که به عنوان خصوصی سازی در کشور انجام شده بسیار از جایگاه اصلی آن فاصله دارد و در بسیاری از موارد رهاسازی شده است‌.

رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ادامه داد‌: ورود من در ایدرو با برجام همگام شد‌. برجام یک فرصت بود که در جایی توانستیم از آن استفاده کنیم و در جایی هم نتوانستیم‌. البته انتظار از برجام بیشتر از این بود، اما به دلیل بد عهدی آمریکایی‌ها آن چیزی که مورد نظر و انتظار از برجام بود صورت نگرفت.

وی افزود‌: بیشترین سرمایه‌گذاری در صنعت خودرو پس از برجام صورت گرفته است‌. یکی از این قراردادها قرارداد پژو با ایران‌خودرو است اولین محصول آن تولید و در بازار نیز ارائه شده. تا امروز روزانه بیش از دو هزار پژو ۲۰۰۸ تولید شده است‌.
سیتروئن با سایپا قرارداد بسته است و محصول آن در سه ماهه دوم سال آینده وارد بازار می‌شود‌. هیوندایی با کرمان خودرو، فولکس با ماموت، رنو با ایدرو، بنز با ایران‌خودرو و اسکانیا با عقاب نشان هفت قرارداد خودرویی را تشکیل می‌دهند‌.

منصور معظمی با اشاره به موفقیت ایدرو در جذب سرمایه‌گذاران در صنعت گفت‌: تعدادی مشارکت خارجی و مشارکت بخش خصوصی داریم‌. در بسیاری از بخش‌ها موفق بودیم و در چند بخش هم موفقیت مورد انتظار به دست نیامده ولی در مجموع مثبت بودند‌.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری، تحلیلی پرسنا، تاریخ 24 اسفند 96، کد مطلب: 783022: www.porsna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
0
0
مسئله ای که اقتصاد کشور امروزه به آن نیازمند است وجود کالاهای ایرانی با برند معتبر داخلی است که مدت هاست فاقد همچین چیزی هستیم
ر
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین