پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۱۹۸
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: توجه به اشتغال روستایی و همراهی مردم و مسئولین در این رابطه، راه حل مشکل کاهش جمعیت روستاها و دغدغه های روستانشینان است.

شعار سال: محمد حسینی در جلسه بررسی مشکلات روستایی شهرستان فراهان اظهار داشت: حدود ۷۰ درصد جمعیت شهرستان فراهان روستایی و ۳۰ درصد شهری است اما در کشور وضعیت بالعکس است.

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، افزود: روستا محل کار، تولید و تلاش است اما در شهر عملا تولیدی صورت نمی گیرد و ما این ظرفیت را با بالا رفتن جمعیت شهرنشینی از دست داده ایم.

وی خاطرنشان ساخت: در روستایی مثل آهنگران فراهان علی رغم فاصله کم با مرکز استان و ایجاد شرایط نسبتا مناسب معیشتی برای اهالی آن اما شاهد ریزش جمعیت آن هستیم.

حسینی بیان کرد: سیاست و نگاه دولت در مقوله ایجاد شرایط مناسب معیشتی در روستاها صرفا شعار نیست و قطعا شرایط هر روستایی مد نظر قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با مصوبات جدید اشتغال نیز از اولویت هایی است که به نگهداشت جمعیت در روستاها کمک خواهد کرد و در همین راستا وام های کم بهره به روستاییان کارآفرین پرداخت خواهد شد.

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس تصریح کرد: اشتغال پایدار در روستاها مستلزم رویکرد جدید است و برای بازده و بهره وری بیشتر، روستاییان باید گامی فراتر برداشته و مسائل و مشکلات روش های سنتی کشاورزی را با روش های نوین ریشه کن کنند.

حسینی اذعان داشت: در سال گذشته حدود ۱۱ میلیون تن و امسال بالغ بر هشت میلیون تن گندم در ایران برداشت شد که خود گواهی بر روند رو به رشد تولید گندم در کشور است و با توجه به میزان مصرفی گندم در کشور که زیر هشت میلیون تن در سال است، دولت می تواند به صادرات مازاد این گندم اقدام کند تا پرداخت پول گندمکاران به تعویق نیافتد.

وی اضافه کرد: ۵۰ درصد پول گندم پس از ۱۵ روز به گندمکاران پرداخت شد و مقرر شد که مابقی مبالغ که حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال است تا پایان آبان ماه پرداخت شود و در حال حاضر پیگیر پرداخت این پول هستیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار داشت: با توجه به مصادف بودن پرداخت این پول با فصل شخم و کاشت بذر در زمین اگر کشاورزان از نظر تامین مالی دچار مشکل شدند با در دست داشتن سند مطالبات ۵۰ درصدی خود و فاکتور خرید می توانند به بانک مربوطه مراجعه کنند و در هنگام پرداخت مطالبات آنها، این مبلغ کسر خواهد شد.

وی افزود: وام اشتغال روستایی نیز که از ۱۰ میلیون ریال تا سه میلیارد ریال را شامل می شود به صنایع تبدیلی کشاورزی مثل دام پروری، قالی بافی، گلیم بافی و... که ایجاد شغل می کند تعلق خواهد گرفت تا از ریزش جمعیت روستایی جلوگیری شود.

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس گفت: بازنشستگی کشاورزان نیز از دیگر مباحثی است که طبق آخرین مصوبات، کسانی که سابقه ده سال پرداخت بیمه روستایی و ۷۰ سال سن دارند می توانند اقدام به بازنشستگی پیش از موعد کنند تا از حقوق بازنشستگی بهره مند شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ 16 آبان 96 ، کد مطلب: 355566: www.icana.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین