پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۹۹۹۱
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: دولت دوازدهم با تدبیر خود مابقی مطالبات گندمکاران را از طریق اسناد خزانه و اوراق مرابه و سایرمنابع دو تا سه هفته آینده پرداخت می کند.

شعار سال: «یزدان سیف» در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور درغرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی درباره زمان پرداخت مطالبات گندمکاران افزود: ارزش مجموع گندم خریداری شده 116 هزار میلیارد ریال است که تاکنون 82 هزار و 500 میلیاردریال آن به حساب کشاورزان واریز شده است.

** استمرار خودکفایی گندم در سال آتی
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره خودکفایی گندم سال آتی گفت: با پیش بینی بارندگی های پاییزی در صورتی که اتفاق غیرمترقبه ای نیفتد، به نظر می رسد تولید و خرید سال آتی بیش از سال گذشته باشد و خودکفایی ما در بخش گندم استمرار یابد.
سیف درباره ادعای وزارت بهداشت درباره پایین بودن کیفیت گندم داخلی و بکارگیری نمک در نان افزود: بررسی های ما نشان می دهد که کیفیت آرد و گندم مورد استفاده خبازی و کیفیت نان از ابتدای دولت یازدهم تاکنون ارتقا یافته است.
وی اظهارداشت: در سال های گذشته بیش از هفت میلیون تن واردات گندم انجام می شد.
به گفته وی، آرد یک کالای صنعتی و استاندارد است که تحت نظارت فنی وزارت بهداشت و درمان و سازمان ملی استاندارد قرار دارد بنابراین نظارت فنی بر این محصول مانع تولید آرد بی کیفیت و عرضه ان به بازار می شود.
سیف تصریح کرد: با توجه به خوداتکایی ما در تولید گندم، واردات گندم همچنان ممنوع است مگر واردات گندم برای صادرات آرد صورت گیرد زیرا ما هیچ نیازی به واردات نداریم.

** سیاست وزارت جهاد در واردات برنج مورد نیاز کشور اعمال می شود
وی درباره واردات بی رویه برنج در 6 ماه ابتدای سالجاری اظهارداشت: طبق سیاست وزارت جهادکشاورزی هر ساله ممنوعیت واردات برنج در چهارماهه فصل برداشت صورت می گیرد بنابراین میزان واردات می تواند قبل از فصل ممنوعیت یا بعد از فصل برداشت باشد.
وی تصریح کرد: وزارت جهادکشاورزی طبق سیاست های خود حجم واردات برنج را کنترل می کند و مراقب است بیش از نیاز داخلی برنج وارد کشور نشود تا تولید کنندگان داخلی دچار ضررو زیان نشوند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره واردات دانه های روغنی افزود: درحال حاضر بخش قابل توجهی از روغن خام مورد نیاز کشور وارد می شود بنابراین ما تلاش کرده ایم بخشی از این واردات دانه های روغنی باشد تا با فعالیت کارخانجات کشور ما نیز سهمی در اشتغال کشور داشته باشیم.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه 5 آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از 940 رسانه در مصلای امام خمینی(ره) تهران گشایش یافته است و فعالیت آن تا 12 آبان ماه، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 10 آبان 96، کدمطلب:82715633، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین