پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۸۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: 50 درصد مطالبه گندمکاران استان ایلام پرداخت شده است.

شعار سال: کامران سلیمان پور روز یکشنبه اظهار کرد: تاکنون یک هزار 500 میلیون ریال از مطالبات کشاورزان گندمکار به حساب انها واریز شده است.

وی افزود: مابقی طلب این کشاورزان نیز در یک قسط دیگر و به مدت زمان 45 تا دو ماه به آن ها پرداخت می شود و در حال حاضر 70 درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

سلیمان پور یادآور شد: از ابتدای فرایند خرید تضمینی گندم تاکنون 179 هزار تن گندم از کشاورزان استان ایلام با بهای دولتی خریداری شده است و روند خرید گندم از کشاورزان در مناطق گرمسیری به اتمام رسیده و در نقاط سردسیر و معتدل ادامه دارد.

وی با بیان اینکه خرید گندم تا مردادماه ادامه دارد، پیش بینی کرد: امسال 200 هزار تن گندم از کشاورزان استان ایلام خریداری شود.

سلیمان پور بهای تضمین شده خرید گندم از کشاورزان را برای گندم معمولی 13 هزار و گندم دروم را 13 هزار و 300 ریال عنوان کرد.

وی اظهار کرد: گندم خریداری شده از کشاروزان در 43 سیلو و انبار مسقف با ظرفیت 330 هزار تن ذخیره و به تدریج مازاد آن به استان های دیگر حمل می شود.

به گفته سلیمان پور 10 سیلوی سرپوشیده استاندارد با ظرفیت 270 هزار تن و 31 مرکز خرید در قالب انباری های مسقف متعلق به تعاون روستایی استان ایلام با ظرفیت 60 هزار تن فرآیند خرید و ذخیره سازی گندم از کشاورزان با شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مشارکت دارند.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای 340 هزار هکتار زمین زراعی آبی و دیم است که از این مقدار 44 هزار هکتار به کشت گندم آبی و بخش قابل ملاحظه ای از گندم زارهای استان به گستره 80 هزار هکتار به کشت گندم دیم اختصاص دارد.

سال زراعی 95 - 96 در مجموع 280 هزار تن گندم از سوی کشاورزان استان ایلام برداشت شد که مقدار 247 هزار تن این گندم به نرخ تضمینی از گندمکاران خریداری شد.

استان ایلام در سال زراعی 95- 96 با وجود شرایط نامساعد جوی و کمبود بارش از حیث عملکرد زراعی بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی در ردیف استان های برتر بود.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 17 تیر 97، کد مطلب: 82965324، www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
0
0
خداروشکر که این عزیزان زحمتکش گندمکار تونستند بخشی از مطالبات خود را دریافت کنند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۹
0
0
هرسال داره اهمیت به این بندگان خدا کمتر میشه
ن.ف84
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین