پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۴۳۸
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام، از پایان برداشت گندم در مناطق گرمسیری استان و آغاز برداشت این محصول در مناطق معتدل خبر داد.

شعارسال:حشمت زرین جوب  در ایلام با اعلام این خبر اظهار داشت: هم اکنون برداشت گندم در مناطق گرمسیری استان ایلام به پایان رسیده و برداشت این محصول در مناطق معتدل آغاز شده است.

وی با اشاره به افزایش تولید محصول در سال زراعی جاری افزود: شرایط آب و هوایی مناسب سال جاری، تهیه و تدارک به موقع و مناسب نهاده‌های کشاورزی، افزایش درجه مکانیزاسیون، تغذیه متعادل، مبارزه به موقع با عوامل کاهنده تولید و استفاده از بذرهای اصلاح شده متناسب با شرایط هر منطقه، از جمله عوامل افزایش تولید در سال جاری است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام اظهار کرد: تاکنون نزدیک به 200 هزار تن گندم نانی و دوروم و بیش از 20 هزار تن گندم بذری از کشاورزان استان خریداری شده است.

زرین جوب تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت، این میزان به بیش از 320 هزار تن برسد که نسبت به سال قبل 60 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: تمهیدات لازم جهت تامین بذر مناسب مورد نیاز کشاورزان برای سال زراعی آینده فراهم شده است و کشاورزان عزیز هیچ‌گونه نگرانی در این خصوص نداشته باشند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی ایلام بیان کرد: در راستای افزایش عملکرد و کیفیت گندم استان، بذر مورد نیاز بیش از 7000 هکتار از اراضی آبی مناطق گرمسیری با استفاده از عنصر روی و کودهای زیستی بذرمال شده و در اختیار کشاورزان عزیز قرار گرفت که علاوه بر افزایش کمیت محصول نقش بسزایی در بهبود آرد فرآوری شده و تأمین عناصر ریز مغذی مورد نیاز بدن انسان دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار12خرداد 98، کدخبر: 13980312000724،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین