پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۱۱۷
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
با توجه به کمبود سرانه فضای سبز در شهر ایلام، توسعه پارک‌ها و فضای سبز یکی از مهمترین مولفه‌های توسعه شهری است که ضروری است در برنامه‌ریزی‌های شهری به آن توجه ویژه شود.
شعارسال:با توجه به تنش‌ها و مشکلاتی که زندگی ماشینی امروز برای مردم به دنبال داشته، ضرورت وجود مکان‌هایی مانند پارک‌ها و فضاهای سبز که افراد بتوانند ساعتی از هفته را در آن با آرامش سپری کنند، بر کسی پوشیده نیست‌.

با توجه به کمبود سرانه فضای سبز در شهر ایلام توسعه پارک‌ها و فضای سبز یکی از مهمترین مولفه‌های توسعه شهری است که ضروری است در برنامه‌ریزی‌های شهری به آن توجه ویژه شود.

پارک‌ها و فضاهای سبز تاثیر بالایی بر کیفیت زندگی شهری و آرامش افراد دارند و پایین بودن این سرانه در شهر ایلام به یک مشکل اساسی برای شهروندان تبدیل شده است که ضروری است، مسوولان با ساخت پارک‌ها و افزایش فضاهای سبز این سرانه را که تاثیر بسیار مثبتی بر کیفیت زندگی شهری دارد افزایش دهند.

توزیع نابرابر فضای سبز در سطح شهر ایلام

مینا سمیعی یکی از شهروندان ایلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: شهر ایلام ظرفیت‌های بالایی در زمینه منابع طبیعی و فضای سبز دارد اما متاسفانه آنگونه که باید به این مهم توجه نمی‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون سرانه فضای سبز در شهر ایلام پایین است و همان مقدار کم نیز به صورت نابرابر در سطح شهر ایلام توزیع شده و مناطقی مانند میدان میلاد، بانبرز، بانبور و ... از داشتن پارک و فضای سبز محرومند.

این شهروند اضافه کرد: زندگی در آپارتمان‌هایی که هیچ فضای سبزی در آن‌ها وجود ندارد تاثیرات بسیار منفی در روحیه افراد دارد و نیاز است پارک و فضای سبز بیشتری در سطح شهر ایجاد شود.

لزوم به‌کار‌گیری راهکارهای افزایش سرانه فضای سبز در ایلام

فرید اخوت کارشناس مسائل شهری در این باره گفت: سرانه استاندارد فضای سبز بین ۷ تا ۱۲ متر به ازای هر فرد است که در سطح شهر ایلام این میزان با حدود ۳ متر بسیار پایین‌تر از استاندارد کشوری است و همین امر سبب شده کمبود فضای سبز به یک معضل برای شهروندان تبدیل شود.

وی افزود: تراکم ساختمانی بسیار زیاد، افزایش بیماری، کاهش سرزندگی شهروندان و کمبود اکسیژن و هوای سالم از نتایج کاهش سرانه فضای سبز شهر ایلام است که ضروری است شهرداری با بهره‌گیری از نظرات کارشناسان جهت افزایش سرانه فضای سبز اقدام کند.

این کارشناس مسایل شهری با اشاره به اینکه ساخت و تجهیز پارک‌های محله‌ای یکی از راهکارهای اصلی جهت افزایش سرانه فضای سبز در سطح شهر است اضافه کرد: با توجه به وجود جنگل‌های بلوط که در اطراف شهر قرار دارند ،ساخت بوستان‌های تفریحی نیز می‌تواند تا حد بالایی به افزایش سرانه فضای سبز کمک کند.

احیا پارک‌های محله‌ای باعث افزایش سرانه فضای سبز در ایلام

با توجه به اینکه فضاهای سبز شهری جزء ضروری و جدا نشدنی پیکره هر شهر به شمار می‌روند کمبود آن‌ها می‌توانند اختلالات جدی در حیات شهرها به وجود آورد و ضروری است مسوولان شهری به افزایش این سرانه در سطح شهر ایلام جهت بهبود روحیه و سلامت روانی شهروندان توجه کنند.

نظام کارزانی مدیر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ایلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: سرانه فضای سبز در سطح شهر ایلام ۳ و ۴ دهم متر به ازای هر فرد است که با استاندارد کشوری فاصله دارد.

وی سرانه فضای سبز استاندارد را ۷ تا ۱۲ عنوان کرد و افزود: برنامه‌هایی جهت افزایش سرانه فضای سبز در دستور کار قرار دارد و تلاش می‌شود این مهم محقق شود.

مدیر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ایلام ادامه داد: احیا پارک محله‌ای و تملک زمین‌های بزرگ‌تر در حاشیه شهر در صورت موافقت و همکاری منابع طبیعی جهت ساخت بوستان از جمله راهکارهایی است که برای افزایش سرانه فضای سبز در شهر ایلام در نظر گرفته شده است و رایزنی‌ها در این زمینه انجام می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار11خرداد 98، کدخبر: 13980311000598، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین