پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۶۸۴
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲
فرماندار خنداب گفت:در راستای ایجاد اشتغال در روستاهای کشور امسال ۱۲۴ اشتغال روستایی در خنداب ایجاد شده است.

شعار سال: حمید غیاثی با اشاره به طرح‌های اجرا شده در شهرستان خنداب اظهار داشت: عدد ثابتی برای جذب تسهیلات تعریف نشده و هر شهرستانی که کارگاه های آن قدرت جذب بالاتری داشته باشد می توانند به میزان متناسب تسهیلات جذب کنند و تاکنون رقم خاصی به شهرستان خنداب تعلق نگرفته است.

وی افزود: در زمینه رونق تولید برای کارگاه‌ها شرایط ویژه‌ای وجود دارد که یکی از آنها این است که باید سرمایه جاری داشته باشند و چون شهرستان ما صنعتی نیست قدرت جذب بالایی نداریم و از طرفی این بحث برای کشاورزی توجیهی ندارد.

فرماندار خنداب تصریح کرد: در روستاها طرح دولت و طرحی که از طریق معاونت روستایی و مناطق محروم مطرح شده در قالب کارگاه ها و کارگاه های مشارکتی انجام شدو در کارگروه اشتغال روستایی پروژه‌های زیادی معرفی شدکه امیدواریم بتوانیم‌نتیجه مثبت دریافت کنیم.

غیاثی بیان کرد: در زمینه اشتغالی که توسط سامانه رصد برای ما ثبت شدهو بین دستگاه‌ها ایجاد شده باشد برای 124 نفر از تاریخ یکم فروردین ماه امسال تا پنج مهرماه اشتغال از طریق دستگاه‌ها توسط کارگروه کار، رفاه و تعاون اجتماعیایجاد شده است.

وی ادامه داد: مشکلی که در جذب سرمایه گذاری در روستاها وجود دارد بحث ضمانت‌هاست به این صورت که بیشتر اسناد ما روستایی هستند اما بانک وثایقی را قبول می‌کند که به راحتی وصول شوند که این موضوع برای شهرستان خنداب مشکل‌ساز شده که در این زمینه در جلسه گذشته استاندار مرکزی ومعاون اقتصادی استاندار دستور دادند‌که برای جذب راحت‌تر و تسهیل ضمانت‌ها جلسه‌ای تشکیل شود تا بتوانیم برای ضمانت‌های بانک‌ها تسهیلات جدید را به صورت تلفیقی ایجاد کنیم.

فرماندار خمین عنوان کرد: در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری کارگروه خوبی از جمله ادوات کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی مانند کارخانه کشمش را داشتیم اما متاسفانه با توجه به اینکه بحث مرغداری ودامداری تقریبا در سازمان جهادکشاورزی اشباع شده متقاصی‌های ما هم در این زمینه کاهش پیدا کرده که امیدواریم پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شود و برای تسهیلات کشاورزی و دامداری از طریق بانک‌ها تفاهم نامه ای تنظیم شود و ماهم بتوانیم از این تسهیلات استفاده کنیم.

غیاثی خاطرنشان کرد: در آبان ماه سال 95 سرمازدگی باغات را داشتیم که برای استمهال تسهیلات کشاورزان هفته گذشته جلسه‌ای با حصور بانک‌ها و جهادکشاورزیبرگزار شدو اطلاعات مربوط به تسهیلات را دریافت کردیم و به مدیرکل بحران ارسال شد تا بتوانیم این مشکل را هم برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: لیست تمامی کشاورزان ما برای بانک‌های عامل شهرستان ارسال شد و رقم‌ها محاسبه شد به امصا کمیته مشترک جهاد و بانک‌ها رسید تا هم اصل وام و هم سود وام مورد استمهال قرار بگیرد و دغدغه پرداخت تسهیلات کشاورزان کاسته شود.

فرماندار خنداب تصریح کرد: با توجه به اینکه تسهیلات خوبی از سمت معاونت ریاست جمهوری و معاون روستایی و توسعه مناطق محروم به کشاورزان در زمینه سرمایه گزاری مشارکتی با 25 خانوار تسهیلات کمتر از 10 درصد به صورت قرص الحسنه پرداخت می‌شود از جوانان و سرمایه گزاران خواستاریم این فرصت خوب را از دست ندهند و شرکت کنند و ماهم در این زمینه تلاش و کمک خود را انجام می دهیم.

غیاثی بیان کرد: طرح کارورزی برای دانش آموختگان دانشگاهی از طریق اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی در دو مرحله مطرح شده که بتوانیم از این فرصت هم برای اشتغال به نحو احسنت استفاده کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 24 مهر 96، کد مطلب: 1546694:www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین