پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۱۴۶
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: هر چند آمار دقیق و رسمی از تعداد بیکاران زن در استان اردبیل وجود ندارد اما به نسبت سایر مناطق کشور و همچنین به نسبت آقایان تعداد زنان بیکار در استان اردبیل بالاست.

شعار سال: فریبا محمدلو در جریان بازدید از کارگاه و واحد تولیدی فلز ماندگار در اردبیل اظهار کرد: بانوان ما نسبت به سایر عرصه ها در بخش اقتصادی آن هم بخش خصوصی کمتر ورود پیدا کرده ولی چند سالی است که این بخش مورد توجه جدی دولت قرار گرفته تا با ورود بانوان در این عرصه نیز بتوانیم نقش آفرینی مهم و موثر آنها را شاهد باشیم.


وی با بیان اینکه دولت به جد از اشتغال بانوان حمایت می کند، بیان کرد: جلسات تخصصی کارگروه بانوان و خانواده را به صورت مرتب برگزار می کنیم و در کنار آن اخیرا کارگروه توسعه تعاونی بانوان شکل گرفته که با برگزاری جلسات مرتب سعی می شود تا از سهمیه 30 درصد استخدام های دولتی برای بخش خصوصی برای بانوان استفاده شود.


مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با اشاره به اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی در بین بانوان باید وارد بازار کار شده و زمینه اشتغال موثر آنها فراهم آید، تصریح کرد: دولت تسهیلات مورد نیاز را به شکل ارزان قیمت از طرح های خوداشتغالی بانوان در اختیار آنان قرار می دهد به طوری که ما در بخش های مختلف این تسهیلات را از طریق بانک های عامل به متقاضیان پرداخت می کنیم.


محمدلو گفت: در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بانوان پررنگ تر از نقش مردان است چرا که بانوان هم در عرصه کارآفرینی و هم مصرف و استفاده از کالاهای ایرانی به دور از تجملات می توانند در نهاد خانواده نقش موثر و مفید خود را ایفا کنند.


وی با یادآوری اینکه از کارگاه های با اشتغال بانوان همچون کارگاه فلز ماندگار حمایت های جدی انجام می شود، اضافه کرد: با توجه به اینکه 15 نفر در این کارگاه در رشته قلم زنی فعالیت می کنند ما به مدیریت این کارگاه اعلام کردیم که می تواند از تسهیلات مورد نیاز از طریق بانک کارآفرین امید و در قالب طرح های پشتیبانی از طریق میراث فرهنگی و سازمان صنعت و معدن و تجارت استفاده کرده و ظرفیت اشتغال خود را افزایش دهد.


مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل خاطرنشان کرد: در این بازدید که مشاوران دستگاه های مختلف اجرایی نیز حضور داشتند ما از بخش های مختلف تولیدی این کارگاه که زمینه اشتغال تعدادی از بانوان را در استان فراهم کرده دیدن کردیم و قطعا در نمایشگاه ها و غرفه هایی که در تهران و خود اردبیل در ماه های آینده به ویژه دهه فجر برگزار خواهیم کرد سعی می‌کنیم غرفه هایی را برای معرفی و شناساندن چنین آثار صنایع دستی اختصاص دهیم.


محمدلو حمایت از پوشش بیمه ای بانوان مشغول به کار در چنین مجموعه‌هایی را با همکاری دستگاه های مختلف و همچنین تبلیغات برای معرفی آثار تولید شده در استان از طریق صدا و سیما در این حوزه یادآور شد و گفت: فنی و حرفه ای در راستای پوشش بیمه ای بانوان شاغل در این مجموعه اقداماتی را انجام می دهد و در کنار آن ما سعی می کنیم تا نسبت به حمایت همه جانبه از کارگاه های صنایع دستی با اشتغال بانوان با همکاری نهادهای مختلف در معرفی و فروش اجناس به عنوان هدایا و سوغاتی های استان از طریق دستگاه های مختلف اجرایی بهره بگیریم.


در این بازدید مدیر واحد تولیدی فلز ماندگار نیز با بیان اینکه در این کارگاه انواع محصولات تابلو، انگشتر، آئینه و شمعدان، ظروف و منسوجات قلم زنی از مس، برنز و نقره تولید می شود اظهار کرد: واحد تولیدی فلز ماندگار به عنوان تخصصی ترین مجموعه تولیدی بیش از دو سال است که فعالیت می کند و موفق شده است زمینه اشتغال 15 نفر از بانوان را در هنر صنعت نقره فلزات فراهم آورد.


صمدی با اشاره به اینکه ما نیازمند حمایت مسئولان در حوزه فروش محصولات و معرفی این آثار صنایع دستی و همچنین پوشش بیمه ای هنرجویان این مجموعه هستیم بیان کرد: ما علاوه بر فعالیت کارگاه قلم زنی در صحن ورودی شیخ صفی الدین آثار تولیدی خودمان را با معرفی محصولات مختلف به سایر استان ها انجام دادیم و موفق به کسب استاندارد ملی نیز در این حوزه شده ایم.


در این بازدید مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل به همراه مشاوران زن دستگاه های اجرایی از بخش های مختلف این کارگاه بازدید کردند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 30 مهر 96، کد مطلب: 967-10690-5:www.ardabil.isna.irr


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین