پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۶۳۴
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سالانه دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن گوشت مرغ در ایران تولید و تمام نیاز کشور به این ماده غذایی در داخل تامین می شود.

شعار سال: حسن رکنی روز چهارشنبه در زنجان با بیان اینکه قیمت هرکیلوگرم گوشت مرغ در جهان ۲,۲ دلار است، از فراهم شدن زمینه صادرات این محصول طی چهار سال گذشته به کشورهای همسایه در ایران خبر داد.
وی خاطرنشان کرد: در برخی از سال های گذشته بیش از ۱۵۰ هزار تن صادرات طیور اعم از مرغ و تخم مرغ داشته ایم که باید از فرصت طلایی واردکننده بودن کشورهای همسایه استفاده کرد.
وی بازار تجارت طیور در جهان را ۱۰ میلیون تن اعلام کرد که سه میلیون تن آن در منطقه خاورمیانه انجام می شود و افزود: باید از شرایط تولید کشور برای بهره گیری از این فرصت استفاده کرد.


شکل گیری زنجیره تولید گوشت بوقلمون در ایران
این مسئول خاطرنشان کرد: با راه اندازی واحدهای تولیدی مادر و گوشتی بوقلمون، زنجیره کامل تولید این نوع پروتئین در ایران فراهم می شود.
رکنی افزود: تولید گوشت بوقلمون و شکل گیری زنجیره کامل آن یکی از برنامه هایی است که وزارت جهاد کشاورزی دنبال می کند و در چهار سال گذشته هم به سمت کاهش نیاز به کشورهای خارجی پیش رفته است.
وی یادآورشد: گرچه ژن اولیه نژادهای اولیه مورد استفاده در کشور منشا خارجی دارد، اما پیش از این تمام واحدهای پرورش بوقلمون گوشتی ناگزیر از واردات تخم نطفه دار یا جوجه گوشتی بودند.
رکنی اظهار کرد: در چهار سال گذشته با راه اندازی نه واحد بوقلمون مادر در سطح کشور، زمینه شکل گیری زنجیره کامل تولید گوشت بوقلمون فراهم شده است.
معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی گفت: فقط کافی است برای یک بار تخم نطفه دار برای راه اندازی خطوط پرورش جوجه بوقلمون وارد شود تا یک دوره کامل تولید شکل بگیرد.
وی تاکید کرد: آماده سازی و تولید محصول نهایی گوشت بوقلمون به بیش از یک سال زمان نیاز دارد و پس از آن کشور از واردات تخم بوقلمون نطفه دار یا جوجه گوشتی بی نیاز می شود.
رکنی ادامه داد: پیش بینی این است که این موضوع برای سال آتی تمامی نیاز کشور به بوقلمون از طریق واحدهای مرغ مادر تامین شود.
معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی متوسط مصرف پروتئین بوقلمون در ایران را ۳۰۰ گرم و در کشورهای پیشرفته بیش از سه کیلوگرم برشمرد و گفت: باید گام های بلندی برای تامین پروتئین مورد نیاز مردم از طریق مصرف گوشت بوقلمون برداشت.
وی خاطرنشان کرد: با شکل گیری زنجیره های تولید گوشت بوقلمون، می توان با بالاترین بهره وری و کاهش هزینه های تولید، این پروتئین را در سبد غذایی مردم قرار داد.
رکنی اضافه کرد: با این اقدام ایران از کشور وارد کننده نهاده های تولید بوقلمون، به سمت تامین نیاز داخلی و صادرات بخشی از محصولات مازاد حرکت می کند.
معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی، خراسان رضوی، اصفهان و گیلان را استان های دارای زنجیره کامل تولید بوقلمون در کشور خواند و از اعلام آمادگی بخش خصوصی برای فعالیت در زمینه تولید این محصول خبر داد.
وی تاکید کرد: ایران در تولید بوقلمون کشور جوانی محسوب می شود و به زودی می تواند با شکل گیری زنجیره کامل تولید به یکی از کشورهای صادرکننده این محصول تبدیل شود.
رکنی به ظرفیت تولید بوقلمون زنجان اشاره کرد و یادآورشد: واحد پرورش بوقلمون مادر بیش از ۱۰۰ هزار قطعه ای در این استان که از یک ماه قبل فعالیت خود را آغاز کرده است، زنجان می تواند بخشی از جوجه های مازاد خود را به سایر استان ها ارسال کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت ایانا ، تاریخ انتشار 14 تیر 96، کد مطلب: 45794:www.iana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین