پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۰۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
معاون توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: در پنج سال اخیر با یک روند کاهشی، میزان صادرات استان اردبیل 50 درصد افت کرده است.

شعار سال:تبادلی در نشست هم‌اندیشی رفع مشکلات صادراتی در اردبیل، اظهار کرد: در حالی که در سال 91 میزان صادرات استان اردبیل 99 میلیون دلار بوده است به دلایل مختلف و سیاست‌های اعمالی در حوزه صادرات ما هر ساله با کاهش آمار صادرات در استان اردبیل روبرو بودیم.

وی خاطرنشان کرد: حذف جوایز صادراتی، بی‌انگیزه بودن صادرکنندگان، اعمال مالیات بر حوزه صادرات، اعمال عوارض و تعرفه‌های سنگین گمرکی از طرف کشور جمهوری آذربایجان و برخی نارسائی‌ها در حوزه گمرکات سبب شده تا در پنج سال اخیر با یک روند کاهندگی در حوزه صادرات در استان اردبیل روبرو باشیم.

معاون توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل با بیان اینکه با اعمال مالیات برای صادرکنندگان در چند سال اخیر 30 نفر از صادرکنندگان در استان اردبیل از صحنه صادرات و فعالیت در این بخش خارج شده‌اند، افزود: در سال‌های اخیر کشور آذربایجان اقدام به اعمال عوارض و تعرفه‌های جدید گمرکی کرده به طوری که با اعمال 36 درصد عوارض مالیات و گمرک رغبت صادرکنندگان را به فعالیت در این بخش بی‌انگیزه کرده است.

تبادلی واقعی شدن قیمت کالاها را در کاهش رقم ریالی صادرات مهم اعلام کرد و گفت: ما تمام تلاشمان را به کار گرفتیم تا با رایزنی‌هایی که در حال انجام است ضمن کاهش عوارض تعرفه‌های گمرکی کشور همسایه نسبت به حل موانع صادراتی فعالان این بخش اقدامی عملی و حمایتی را انجام دهیم.

وی از تهیه و تدارک بسته‌های سرمایه‌گذاری در 80 حوزه تعریف شده برای جذب سرمایه‌گذاران خبر داد و بیان کرد: این 80 حوزه مرتبط با بخش کشاورزی، صنعت و تعداد محدودی در حوزه گردشگری است به طوری که ما با تکیه بر این ظرفیت‌های به وجود آمده سعی در جذب سرمایه‌گذار با تامین زیرساخت‌های مورد نیاز به ویژه در بخش صنعت و کشاورزی را داریم.

معاون توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل ادامه داد: البته تنها تهیه و تدارک بسته‌های سرمایه‌گذاری را در جذب سرمایه‌گذاران کافی ندانستیم بلکه سعی کردیم تا با تامین زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی زمینه جذب این سرمایه‌گذاری‌ها به شکل واقع‌بینانه انجام شود.

تبادلی اظهار کرد: با توجه به تنوع تولید محصولات به ویژه در بخش کشاورزی باید نسبت به استانداردسازی کیفی و کمی این محصولات توجه کنیم تا امکان صادرات این محصول به کشورهای همسایه به ویژه روسیه فراهم آید.

وی گفت: به دلیل ایراد وارد شده بر کیفیت محصولات تولیدی در استان حتی کشور روسیه حاضر به خرید برخی از محصولات کشاورزی ما نبوده که قرار است نسبت به استانداردسازی و ارتقای کیفیت آنها با همکاری جهاد کشاورزی و سرمایه‌گذاران اقدامی جدی و عملی انجام شود.

معاون توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل به برخی از نارسائی‌های صادرات غیرنفتی در استان و ضرورت تجدیدنظر در این بخش اشاره کرد و افزود: کمبود اطلاعات تجار و بازرگانان ما از تنوع و نیاز بازار، پائین بودن کیفیت محصولات تولیدی، عدم توجه به نوآوری و سلیقه بازار، کیفیت پائین در بسته‌بندی، غفلت و بی‌توجهی نسبت به آموزش و ارتقای توانمندی صادرکنندگان و از همه مهمتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی از شرایط و نحوه تولید از جمله این کاستی‌هاست که امیدواریم با تعامل و کمک مسولان استان نسبت به حل آن اقدام شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 27 دی 96، کد مطلب: 96102714563: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
0
0
به راحتی یمشه با توجه به کیفیت محصولات کشاورزی یه سری از میوه هارو به کشور روسیه صادر کرد..فقط یه نظارت قوی میخواد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین