پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۲۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل از معرفی آیین‌های سنتی این استان از جمله تکم گردانی در یازدهمین نمایشگاه گردشگری تهران خبر داد.

شعار سال: کریم حاجی‌زاده ظهر جمعه در حاشیه بررسی برنامه‌های اردبیل در نمایشگاه گردشگری تهران تصریح کرد: تکم گردانی یکی از آیین‌های سنتی اردبیل در آستانه آغاز سال نو و عید نوروز است.

وی افزود: تکم گردانی که رقصاندن عروسکی چوبی به نام تکم است قدمتی دیرینه در اردبیل داشته و تکم گردان در واقع آغاز بهار را با خواندن شعر و رقصاندن عروسک خود بشارت می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان متذکر شد: در یازدهمین نمایشگاه گردشگری تهران در نظر داریم این آیین به شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان معرفی شود.

حاجی‌زاده ادامه داد: علاوه بر این آیین سنتی عروس بران عشایر شاهسون اردبیل نیز در این نمایشگاه معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه تعدادی از بازی‌های بومی محلی استان در فرصت برگزاری به نمایش گذاشته خواهد شد، اضافه کرد: همچنین هنرمندان اردبیلی اجراهایی با محوریت موسیقی آذری و آشیقی خواهند داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان ابراز امیدواری کرد معرفی آیین‌ها و مواریث فرهنگی استان منجر به افزایش سفر به استان اردبیل در فصل‌های بهار و تابستان شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 29دی 96، کدمطلب:4203909، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
عالیه که این فرهنگ همچنان حفظ یمشه و داره سال به سال به نسل های جوون تر منتقل میشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین