پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۷۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۷
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از احداث سوله نگهداری آثار باستانی در منطقه شهر یئری مشگین‌شهر خبر داد.

شعار سال: کریم حاجی‌زاده اظهار کرد: این سوله به صورت موقت اجرا شده و با هدف نگهداری سنگ افراشته‌های باستانی منطقه پیرازمیان اجرا می‌شود.

وی افزود: سنگ افراشته‌های این منطقه از سنگ‌های طبیعی ساخته شده‌اند و قبل از اکتشاف و بیرون کشیدن از دل خاک نیز در فضای آزاد نگهداری می‌شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با تاکید بر اینکه نگهداری سنگ افراشته‌ها در فضای آزاد ایراد فنی نداشته و کاربری خود این سنگها نگهداری در فضای آزاد است، اضافه کرد: با این وجود به صورت موقت سوله‌ای جهت نگهداری اجرا می‌شود.

حاجی‌زاده بیان کرد: بعد از اتمام زمستان پیمانکاری به منظور اجرای این طرح انتخاب خواهد شد و هر چند محدودیت ضوابط در اجرای سوله وجود دارد اما به منظور نگهداری موقت و پاسخ به برخی حساسیت‌ها این طرح را عملیاتی می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این منطقه نیازمند مطالعه بیشتر و تبدیل به سایت موزه است، تصریح کرد: هم مطالعات و هم تبدیل به سایت موزه هزینه قابل توجهی را نیاز دارد و امید است در سال های آینده این هزینه به دلیل اهمیت منطقه تامین شود.

حاجی‌زاده ادامه داد: در وضعیت فعلی که دولت با محدودیت مالی مواجه است، صرفا هزینه مرمت و نگهداری اضطراری تامین می‌شود و در آینده باید برای تبدیل پیرازمیان به سایت موزه اقدام کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: با وجود محدودیت‌های مالی در وضعیت فعلی نیز نگهداری از این منطقه باستانی با تمامی توان انجام می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 26بهمن 96، کدمطلب:۱۳۹۶۱۱۲۶۰۰۰۵۹۶، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
0
0
بعد از این همه سال تازه میخواد برای این شهر تاریخی سوله نگهداری شکل بگیره؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین