پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۸۱۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در سال جاری ثبت جهانی کوه سبلان به عنوان یکی از آثار شاخص طبیعی استان اردبیل را دنبال خواهیم کرد.

شعارسال: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: در سال جاری ثبت جهانی کوه سبلان به عنوان یکی از آثار شاخص طبیعی استان اردبیل را دنبال خواهیم کرد.

صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، کریم حاجی‌زاده روز یکشنبه با اعلام تلاش برای ثبت جهانی کوه سبلان، اظهار کرد: کوه سبلان یکی از شاخص‌ترین آثار طبیعی استان اردبیل و حتی کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: در قله این کوه دریاچه پرآبی واقع شده که یکی از جاذبه‌های کم نظیر گردشگری محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: از سویی به لحاظ پوشش گیاهی و گونه‌های حیوانی که در این کوهستان حیات دارند، سبلان از غنای کم‌نظیری برخوردار است.

حاجی‌زاده عنوان کرد: در عین حال کوه سبلان محل حیات عشایر شاهسون بوده و به لحاظ فرهنگی نیز اهمیت ویژه‌ای دارد به طوری که جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی آن غیر قابل انکار است.

وی تأکید کرد: به منظور ثبت جهانی ضروری است مطالعات جامعی از این اثر انجام شود که این مطالعات نیازمند تأمین اعتبار خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به قول مساعد تأمین اعتبار، ابراز امیدواری کرد امسال بتوان برنامه جامع مطالعاتی را آغاز کرده و در خصوص ثبت جهانی این اثر طبیعی اقدام کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 6 فروردین 1397 ، کدخبر: 13970106000055 ، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
0
0
چقدررر این ثبت جهانی ما به نفع گردشگری میشه البته اگه قدر بدونیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین