پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۵۲۵
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
دبیر اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف اصفهان گفت: بسیاری از تجار فرش دستباف اصفهان به دلایل مختلف کاهش صادرات، تغییر شغل دادند و اکنون شاهد کاهش ۲.۵ برابری صادرات فرش دستباف در اصفهان هستیم.

شعارسال: منوچهر طلایی پیرامون وضعیت صادرات فرش دستباف اظهار داشت: در 4 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش 2 و نیم برابری صادرات فرش دستباف اصفهان بودیم که این روند همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه با تئجه به اینکه صادرات فرش دستباف اصفهان تنها از طریق گمرک اصفهان صورت نمی‌گیرد، آمار مشخصی از میزان صادرات در دست نیست، افزود: به دلیل اینکه اصفهان تنها استان در کشور است که قانون کسری و جریمه در صورت برگشت محصولات را اجرا می‌کند، صادرکنندگان فرش‌های خود را از طریق فرودگاه تهران و شیراز صادر می‌کنند.

دبیر اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف اصفهان با بیان اینکه مشکلات پیش روی صادرکنندگان فرش دستبافت بسیار است، افزود: در حال حاضر تعدا کمی از تجار فرش در اصفهان فعالیت می‌کنند و دلیل این موضوع مشکلات داخلی و فاصله گرفتن از بازار جهان است.

وی با بیان اینکه رکود اقتصادی در این حوزه به شدت حاکم است، تصریح کرد: اکنون شاهد این مشکل هستیم که بسیاری از فرش‌های صادراتی به دلیل از دست دادن بازار جهانی خود در اروپا و آمریکا به ایران برگشت می‌خورد.

طلایی با بیان اینکه فرش دستباف برای دولت هیچ‌ بار مالی ندارد، خاطرنشان کرد: فرش دستباف نیازمند حمایت جدی دولت است، در غیر این صورت همین افراد اندکی که در این حضور فعال هستند نیز به دلیل مشکلات کار خود را رها می‌کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 25شهریور1396، کدخبر: 1520648: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین