پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۲۱۱
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۲
مدیر کل صنعت و معدن و تجارت استان در جمع دانشجویان اردبیل از فقدان نظام مهندسی صنعت در کشور انتقاد کرد و گفت: صادرات استان در سال جاری 80 میلیون دلار بود که 32 میلیون دلار آن مربوط به صادرات صنعتی است.

شعار سال: سید حامد عاملی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل پیش از ظهر امروز در نشست مطالبه گری دانشجویی که توسط قرارگاه دانشجویی اقتصاد مقاومتی احمدی روشن اردبیل در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد گفت: افزایش تولید غیرنفتی و توسعه صنعت و صنعتی‌سازی کشور، زمینه ساز رشد و پویایی اقتصاد کشور در تمامی عرصه‌ها است.

وی در ادامه سخنان خود به اهمیت و لزوم مطالبه‌گری بین دانشجویان و قشر فرهیخته جامعه پرداخت و گفت: مطالبه‌گری مداوم سبب حرکت رو به جلوی مسؤولان و پیگیری مطالبات و اقدامات در حال انجام می‌شود.

عاملی دلیل پیشرفت کشورها را در تفکر سیستم محور دانست و افزود: دانشجویان با ورود آگاهانه در جهت ریشه یابی مشکلات استانی و کشوری می توانند نقش اسای در شکوفایی استان و جامعه در ابعاد مختلف ایفا کنند چراکه در جا زدن و تکرار مکررات و رکود تنها موجب عقبگرد جامعه می شود.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه سخنان خود به بررسی تاریخ 30 ساله انقلاب اسلامی بعد از دوران جنگ تحملی پرداخت و گفت: طی این مدت دولت ها کار مهمی در راستای تولید ثروت برای جامعه نکرده بلکه تنها در این مدت منابع ملی چون نفت و گاز را مصرف کرده اند.

وی معنای اقتصاد مقاومتی را در تحقق بخشیدن به تولید ثروت و صادرات محصولات غیر‌نفتی دانست و گفت: در کشور، مدیریت داخلی از کارنامه مطلوبی برخوردار نیست و این مسئله سبب به وجود آمدن مشکلات حال حاضر کشور شده است.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به رابطه صنعت با دانشگاه پرداخت و گفت: با وجود تخصیص اعتبار و بودجه برای این امر، متاسفانه عدم همکاری مسؤولان و نهادهای ذی‌ربط باعث عقب افتادگی کشور در این حوزه شده است.

عاملی در پاسخ به سوال دانشجویان مبنی بر عدم وجود صنایع و کارخانجات کافی نسبت به جمعیت استان، در اردبیل نیز به توزیع ارز هفت ریالی در دوران پس از جنگ اشاره کرد و گفت: آن زمان اردبیل استان نشده بود به همین دلیل از این فرصت بی بهره ماند با اینحال به همت بخش خصوصی کارخانه های ادری چون سیمان اردبیل و آرتاویل تایر مدت ها عهده دار صنعت در اردبیل بودند .

وی با بیان اینکه در سال های اخیر روند رو به رشدی در احداث کارخانه های بخش خصوصی در اردبیل بودیم، گفت: امروز شاهد بهره برداری کارخانه های تولیدی اساسی چون تولید هوشمند قطعات خودرو، شیرالات صنعتی نفت و گاز ، مونتاژ اتوبوس و مینی بوسکه بعضا نیز دز کشور بی همتا است در استان هستیم.

وی از راه اندازی صنایع بسته بندی در زمینه میوه و سبزیجات منجمد در اینده نزدیک خبرداد و گفت: با حمایت مسئولان استانی در جذب سرمایه گذار خارجی در اینده نزدیک شاهد رشد و شکوفای صنایع استان خواهی شد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به تعطیلی 30 درصد از کارخانجات موجود در استان بیان داشت: واحدهای تحقیق و توسعه با به روزآوری محصولات متناسب به نیاز جامعه و بازار می‌توانند از تعطیلی کارخانجات جلوگیری کنند.

عاملی با بیان وجود قوانین ناکارآمد و بلااستفاده که سبب بروز مشکل در ایجاد و احیای صنایع می شود، گفت: قانون‌گذاران باید قوانین را به نحوی اصلاح کنند که روند کمک به صنعت و احیای آن، تسریع شود.

وی در پایان سخنان خود به افزایش صادرات استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در مجموع هشت ماهه سال جاری، 80 میلیون دلار صادرات انجام شده است که از این مبلغ 32 میلیون دلار مربوط به صادراتی صنعتی بوده است.

سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی سبلان ما، تاریخ 3 دی 97، کد مطلب: 79441:www.sabalaneh.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین