پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 27
کد خبر: ۳۹۵۱۷۳
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۹
هومن عمیدی کارشناس بازار سرمایه با ارزیابی وعده‌های بورسی کاندیداهای ریاست جمهوری، بر عدم شناخت نامزدهای انتخابات از بازار سرمایه تاکید و عنوان کرد که پوشالی بودن وعده‌های آنها برای تحلیلگران و فعالان بازار واضح و روشن شده است و ... . حال باید پرسید که شورای نگهبانی که قرار است از انتخابات و سلامت آن صیانت کند، چرا اجازه چنین گنده گویی ها و صحبت های انحرافی را می دهد؟

شعارسال: یک کارشناس بازار سرمایه با ارزیابی وعده‌های بورسی کاندیدا‌های ریاست جمهوری، بر عدم شناخت نامزد‌های انتخابات از بازار سرمایه تاکید و عنوان کرد که پوشالی بودن وعده‌های آن‌ها برای تحلیلگران و فعالان بازار واضح و روشن شده است.

هومن عمیدی افزود: متاسفانه این دوستان شاید به دلیل عدم شناخت از بازار سرمایه، فکر می‌کنند، اهالی این بازار هم مانند بسیاری از حوزه‌های کشور، دچار احساسات و هیجانات خاص می‌شوند و شانس خود را با وعده‌ها و حرف‌های غیرعملیاتی و غیرقابل باور و حتی متاسفانه اغواکننده امتحان می‌کنند.

اثرات مناظرات انتخاباتی بر بورس: گوش بازار سرمایه از شعار پر است

او به وعده‌های قاضی‌زاده هاشمی اشاره کردو و یادآور شد: آقای قاضی‌زاده هاشمی قرار بود سه روزه بورس را به سامان برساند و متاسفانه در دوره سه ساله دولت سیزدهم، ایشان که در مسند ریاست مجموعه‌هایی بود که بانک دی را در زیرمجموعه خود داشت و بدترین عملکرد را برجای گذاشت.

این کارشناس بازار‌های مالی ادامه داد: یا درباره نکاتی که اکنون آقای قالیباف مطرح می‌کند، باید اشاره داشت که ایشان در مسند ریاست مجلس بودند و بدترین موارد علیه بازار سرمایه در همین مجلس تصویب شد! ایشان هم تا زمانی که سر و صدا به‌اندازه‌ای بلند شد که کمیسیون‌های مختلف مجلس بالاخره با فشار فعالان بازار سرمایه وارد تصمیم‌گیری شدند، آن هم با رعایت نظر دولت، دغدغه‌ای در این باره نداشتند.

عمیدی تاکید کرد: قالیباف حتی در حال حاضر هم کسانی را در کنار خود دارد که دشمنی خاص آن‌ها با بازار سرمایه کاملا مشخص است. صحبت‌ها و مصاحبه‌های قبلی مشاوران اقتصادی و همراهان ایشان هنوز موجود است؛ قطعا این‌ها از چشم ریزبین و دقیق فعالان بازار سرمایه دور نمی‌ماند.

او همچنین عنوان کرد: دوستان در تیم اقتصادی دولت و مجلس در دوره قبل حرکاتی را انجام دادند که تمامی معادلات و محاسبات بازار سرمایه را بر هم زدند. مستقیما از کاری که انجام می‌دهند، دفاع می‌کنند و حتی علم اقتصاد را زیر سوال می‌برند. ما واقعا با پدیده‌های عجیب و غریبی در چهار سال گذشته یعنی از سال ۹۹ به این سو مواجه شده‌ایم که از حمایت بورس و اولویت اول قراردادن آن، رسیده‌ایم به دشمنی آشکار با بورس!

این کارشناس تصریح کرد: محاسبات ما نشان می‌دهد حدود ۱۲۰ میلیارد دلار سرمایه طی این مدت از بین رفته است! بیایید این آمار‌ها را اعلام کنید و بگویید ما در دولت سیزدهم هم مسئول و متولی بودیم، از آقایان مخبر، خاندوزی، جلیلی، قالیباف که رئیس مجلس بودند، همین آقای قاضی‌زاده و تیم فعلی که همه دست‌اندرکار بوده‌اند، بیایند اعلام کنند که چگونه می‌توان ۱۲۰ میلیارد دلار سرمایه یک کشور و مردم را طی چهار سال از بین برد و سوزاند.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت توسعه ایرانی، تاریخ انتشار: 30خرداد1403، کدخبر:66256، www.toseeirani.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین