پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۵۱۲۶
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۰
نامزد‌های تأییدصلاحیت‌شده در نخستین روز رسمی تبلیغات انتخاباتی، کمپین‌های انتخاباتی خود را با انتشار بیانیه‌هایی آغاز کردند. قالیباف نامزد مشهدی این دوره از انتخابات با انتشار بیانیه‌ای از نام دولت خود به عنوان «خدمت‌وپیشرفت» رونمایی کرد.

شعارسال: روز گذشته اولین روز رسمی تبلیغات انتخابات سپری شد. شش نامزد تأیید صلاحیت شده تحرکات انتخاباتی خود را آغاز کردند، اما مسعود پزشکیان و محمدباقر قالیباف تحرک بیشتری از خود نشان دادند. محسن‌رضایی هم در نقش شیخ اصولگرایان ظاهر شده و همه نامزد‌های این جریان را به اجماع دعوت کرده است. اصلاح‌طلبان هم این بار راضی از شورای نگهبان، رؤیای بازگشت به پاستور را می‌بینند. رئیسان ستاد‌های انتخاباتی یک به یک منصوب می‌شوند و این‌گونه خشت اول کمپین‌های انتخاباتی گذاشته می‌شود تا روز‌های آینده معلوم شود کدام کمپین موفق‌تر در به دست آوردن دل مردم است.

بیان‌ها و بیانیه‌های نامزد‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در روز اول تبلیغات

شروع تبلیغات با بیانیه‌های انتخاباتی

نامزد‌های تأییدصلاحیت‌شده در نخستین روز رسمی تبلیغات انتخاباتی، کمپین‌های انتخاباتی خود را با انتشار بیانیه‌هایی آغاز کردند. قالیباف نامزد مشهدی این دوره از انتخابات با انتشار بیانیه‌ای از نام دولت خود به عنوان «خدمت‌وپیشرفت» رونمایی کرد. این نامزد انتخابات همچنین علی نیکزاد را به عنوان رئیس ستاد خود منصوب کرد. قالیباف در بیانیه خود ایران را در یک لحظه تعیین‌کننده توصیف می‌کند و می‌افزاید: «لحظه‌ای که یا به عقب‌ماندگی‌های دهه ۹۰ بازمی‌گردد، یا مسیر خدمت و پیشرفت را پی می‌گیرد».

در ادامه بیانیه قالیباف نوشته شده: «ایران عزیز ما، هراندازه در اقتدار و توان بازدارندگی مورد حسرت دیگر کشور‌ها قرار گرفته، در عرصه اقتصاد و رفاه نیاز به جهش دارد. معیشت و قدرت خرید خانوار‌های ما وضعیت مناسبی ندارد، شاخص‌های عدالت و برابری از آرمان‌ها فاصله دارد و بخشی از جوانان و نخبگان برای آینده زندگی‌شان احساس نگرانی می‌کنند».

قالیباف: ناکارآمدی بزرگ‌ترین فساد است

برنامه‌های تلویزیونی نامزد‌ها هم از دیروز شروع شد. قالیباف در اولین برنامه تلویزیونی خود با تأکید مجدد برشعار تبلیغاتی که در بیانیه هم آورده بود، گفت: «شعار من خدمت و پیشرفت است. این فقط یک شعار نیست، یک واقعیتی است که باید پیگیری کنیم و تحقق پیدا کند». او از دیوان‌سالاری به عنوان یکی از آسیب‌های نظام حکمرانی کنونی یاد کرد که عملاً سایر قوای دیگر را بی‌خاصیت کرده است. قالیباف به این نکته هم اشاره کرد که ناکارآمدی بزرگ‌ترین فساد است و باید این مسئله را چاره کرد. اگر امروز مردم مرا قضاوت می‌کنند براساس خدمات انجام شده در کارنامه‌ام است. اگر شعار بدهیم، اما کارنامه نداشته باشیم کار پیش نخواهد رفت.»

زاکانی: برای تداوم راه رئیسی تکلیف داریم

علیرضا زاکانی هم به تحرکات انتخاباتی خود سرعت بخشیده است. او طی حکمی لطف‌الله فروزنده را به عنوان رئیس‌ستاد انتخاباتی خود منصوب کرده است. زاکانی در نخستین جلسه ستاد‌های استانی و اقشاری خود، بر ادامه راه شهید رئیسی تأکید کرده است. «همه ما برای تداوم راه شهید رئیسی تکالیف سنگینی داریم، البته سوابق، کارنامه و مواضع نامزد‌ها در این باره برای مردم روشن است».

پزشکیان: باید پاکدست‌ها به قدرت برسند

پزشکیان نامزد جریان اصلاحات هم علی‌عبدالعلی‌زاده را به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی خود منصوب کرد. پزشکیان همچنین دیروز در جمع هواداران خود حضور پیدا کرد و گفت: «باید کاری کنیم که کارشناسان، کاردان‌ها، عالمان و دست‌پاک‌ها به قدرت برسند، نه افرادی که به خاطر قدرت، تهمت و افترا می‌زنند و آبرو افراد را می‌ریزند و دروغ می‌گویند.»

جلیلی: هزینه‌های انتخاباتی را به مردم اعلام می‌کنم

محسن منصوری هم به عنوان رئیس ستاد سعید جلیلی شروع به کار کرد. همچنین ستاد جلیلی بیانیه‌ای صادر و از مردم برای تبلیغات انتخاباتی استمداد طلبید. این ستاد انتخاباتی طی اطلاعیه‌ای از هواداران خود خواست کمک‌های مالی را به شماره حساب اعلام شده واریز کنند و مجموع واریزی‌ها نیز در ادامه به صورت شفاف و علنی اعلام خواهد شد.

در روز اول تبلیغات امیرحسین‌قاضی‌زاده‌هاشمی و مصطفی‌پورمحمدی کم تحرک‌ترین نامزد‌ها بودند. قاضی‌زاده در شبکه ایکس نام دولت خود را خانواده اعلام کرد. همچنین وعده داد که قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران را کامل اجرایی می‌کند.

اولویت‌های دولت آینده از زبان قاضی‌زاده

با این حال، قاضی زاده درباره اولویت‌های دولت چهاردهم گفت: به اعتقاد بنده یکی از اولویت دولت چهاردهم باید حفظ دستاورد‌های دولت آیت‌الله رئیسی در حوزه سیاست خارجی باشد. یکی دیگر از اولویت‌ها باید تلاش برای حفظ یکپارچگی داخلی و تمرکز بر حل و فصل مسائل معیشتی مردم باشد. ارتقا و بهبود وضعیت خانواده‌های ایرانی هم از اولویت‌های دیگری است که باید رئیس‌جمهور دولت جدید مورد توجه قرار دهد.

لاریجانی: مسیر خدمتگزاری متوقف نخواهد شد

علی لاریجانی بعد از عدم احراز صلاحیت از سوی شورای نگهبان هم بیانیه‌ای منتشر کرد. او طی بیانیه‌ای نوشت: «مسیر خدمتگزاری به مردم و حل مشکلات ملت، متوقف نخواهد شد». انتخابات ریاست جمهوری با شور و حالی که از آن دیده می‌شود و با توجه ترکیب نامزد‌ها قطعاً با مشارکت بیشتری نسبت انتخابات ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. همین امر هم بر شگفتی انتخابات ۸ تیر افزوده است و کسی نمی‌تواند از پیش و قبل از باز شدن در صندوق‌ها رئیس‌جمهور آینده را پیش‌بینی کند.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از جوان آنلاین، تاریخ انتشار: 21خرداد1403، کدخبر:1233564، www.javanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین