پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۵۱۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۱
صحبت های اخیر مریم قالیباف درخصوص دفاع از پدر و خودش در پرونده موسوم به سیسمونی گیت مجددا حاشیه ساز شد. مریم قالیباف اصل داستان را نه حاشیه ، بلکه دروغ می داند و مقصود اصلی را زدن پدر با تمرکز روی افعال و رفتار اطرافین و خانواده قلمداد می کند. انکار بحث سیسمونی و نوع دفاع مریم قالیباف، حواشی و موضع گیری ها و حتی افشاگری های جدیدی را سبب شده است. برخی از منتقدین می پرسند که مشاوره به قالیباف آنهم در چنین موقعیت حساسی توسط چه گروهی انجام می شود که ادراک یا حساسیت کافی نسبت به حداقل های قابل طرح در مناظرات و موقعیت های سیاسی را ندارند. آیا مشاوران نمی دانند که زمان خاموش کردن آتش با آتش و پاک کردن و شفاف سازی برخی از موضوعات ، موقعیت های خاص دارای آمادگی زمینه ای برای پذیرش است؟ آیا در موقعیت التهابی انتخاباتی ، صلاح بر ورود به چنین موضوعاتی است؟

شعار سال : همزمان با تبلیغات انتخاباتی کاندیداها در تلویزیون، پس از بخش خبری ۲۰ و ۳۰ شبکه ۲ و در برنامه " گفت‌وگوی صمیمی" که پیش از گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر پخش می‌شود ، مریم قالیباف به سوالاتی درباره پدرش پاسخ داد(برنامه «یک گفت‌وگوی صمیمی» با محوریت ارتقاء فرهنگ انتخابات در فرصتی برابر، به تشریح ابعاد شخصیتی ویژگی های نامزد مطبوع خود می‌پردازند. این برنامه از انتخابات ۹۶ تهیه و پخش می‌شود). او درباره حواشی مربوط به زندگی پدرش و خانواده گفت: اولین دروغ را در مورد عروسی من گفتند. یک عکسی که من نبودم را به‌جای من منتشر کردند و از عروسی مجلل حرف زدند و شایعه ساختند.

تعداد بازدید : 11
 
تعداد بازدید : 7

دختر قالیباف گفت: من به ترکیه مسافرت رفته بودم اما برای خرید سیسمونی نرفته بودم. این سبک دروغ ها خیلی مخاطب دارند.شاید در هیچ حوزه‌ای نتوانستند به پدرم حرف‌هایی بزنند که این‌طور مشتری داشته باشد پس به خانواده‌اش حمله کردند. مریم قالیباف ادامه داد: این جرم است که دختر قالیباف هستم؟ دوران بارداری خیلی به من سخت گذشت. این صحبت‌ها در فضای مجازی با انتقاد برخی کاربران از هر دو طیف اصلاح طلبان و اصولگرایان روبرو شد.

حاشیه های مجدد بر سیسمونی گیت + کدام تیم به قالیباف مشاوره می دهد؟

وی در رابطه با رشته تحصیلی و میزان تحصیلات برادران خود، گفت: «برادر بزرگ‌ترم دکترای مدیریت فرهنگی داشته و مشغول به فعالیت‌های آموزشی در مدارس هستند(شعار سال: او در سال ماه ۱۳۸۶ با دختر سردار احمدی یکی از فرماندهان سپاه ازدواج کرد. در سال ۱۳۹۴ ادعای کذبی درباره اختلاس ۸ هزار میلیاردی الیاس قالیباف و فرار وی به لندن مطرح شد. در مهرماه سال ۱۴۰۰ خبر سرقت از گاوصندوق خانه الیاس قالیباف در منطقه فرمانیه بشدت خبر ساز شد. در آن زمان سرهنگ (ک) سرتیم حفاظت قالیباف که اکنون کارمند مجلس شده، پیگیر ثبت شکایت سرقت از خانه الیاس قالیباف شد. اما آنچه جلب توجه می‌کند مبلغ دزدی شده است. بر اساس اظهارات خود شاکی، از گاوصندوق منزل حدود ۷ میلیارد تومان طلا و سکه ربوده شده است (قیمت سکه در مهر ۱۴۰۰، ۱۱ میلیون تومان بود) یعنی آن روز فقط یکی از فرزندان آقای قالیباف، صرفا در گاوصندوق منزل فرمانیه ،نزدیک به ۷ کیلوگرم طلا یا ۱۲۰۰ نیم سکه بهار آزادی داشته است؟ شنیده شده پدر (رئیس مجلس) به محض اطلاع از ثبت شکایت پیگیر شده که به دلایل سیاسی، پرونده را از کلانتری و فراجا خارج کند که دیگر دیر شده و در سامانه ثبت شده بود. نیازمند راست آزمایی بیشتر).  همچنین برادر دومم، فوق لیسانس رشته عمران داشته و جسته و گریخته فعالیت‌های عمرانی انجام می‌دهند(شعار سال: در سال ۱۳۹۷ کانال تلگرامی معاند «آمدنیوز» مدعی شد اسحاق قالیباف با ۸۰۰ میلیون دلار به ملبورن رفته است). بنده هم فوق لیسانس ادبیات کودک داشته و مادر هستم.»( شعار سال: گویا مادر ایشان زهرا مشیر متولد ۸ فروردین ۱۳۴۰ در طرقبه خراسان رضوی، فارغ التحصیل لیساس و دکترای رشته جامعه شناسی فرهنگی از دانشگاه آزاد است.گویا محمدباقر قالیباف متولد ۱ شهریور ۱۳۴۰ در طرقبه است.محمدباقر قالیباف در سال ۱۳۶۱ در سن ۲۱ سالگی با زهرا مشیر الاستخاره ازدواج کرد)  وی در رابطه با طرح برخی حواشی در چند سال اخیر و موضوع سفر به ترکیه و خرید سیسمونی از این کشور در فضای مجازی، گفت: «بنده قصد ندارم اسم این موضوع را حاشیه بگذارم، چراکه همگی موارد دروغ بود. این موارد دروغ‌هایی بود که کام ما را در برهه‌های مهمی از زندگی‌مان تلخ کرد. البته افرادی که این دروغ‌ها را مطرح کردند، محکوم شدند

واکنش‌ها به صحبت های دختر قالیباف:

***محمد مهاجری؛ آقای قالیباف! خانواده آزاری نکنید:  محمدمهاجری فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به این ویدئو نوشت: دختر آقای قالیباف در گفت وگویی ویدئویی، حرف‌هایی در باره عروسی اش، سفر به ترکیه و سیسمونی گفته است. در اوج اتفاقاتی که به سیسمونی گیت مشهور شد، کلمه‌ای در این باره ننوشتم، چون ورود به حریم شخصی افراد را نامردی می‌دانم. بخاطر سکوت در این زمینه، متهم هم شدم، اما به عنوان یک پدر، حال آقای قالیباف را درک می‌کردم و چون می‌دانستم بسیاری از دوستان قدیمش او را سرزنش کردند، دوستان رسانه‌ای را از ورود به این موضوع پرهیز می‌دادم.

اینک، اما مصاحبه دختر آقای قالیباف را کاری بی منطق می‌دانم. هیچ دلیلی ندارد دختر جوان او جلوی دوربین ظاهر شود و در آستانه انتخابات بخواهد جور پدر را بکشد. این کار "خانواده آزاری" است. به عنوان یک متخصص رسانه و آشنا به مدیریت افکارعمومی و بدون داوری در باره صحت و سقم مصاحبه دختر آقای قالیباف اطمینان می‌دهم چنین کار‌هایی کاملا نتیجه عکس می‌دهد.
متاسفانه آقای قالیباف هرگز مشاوران سیاسی و رسانه‌ای خوبی نداشته و به همین دلیل هم در موارد مشابه همواره بازی را باخته است. اگر مشاوری فهیم در تیم او وجود داشت حتما به او می‌گفت مصاحبه دخترش با تم مظلوم نمایی)، جز آنکه شایعات و اخبار گذشته را دوباره زنده کند، و همه آن‌ها را باورپذیر و درست جلوه دهد نتیجه دیگری ندارد.

***حسام‌الدین آشنا، مشاور حسن روحانی در دولت دوازدهم، در واکنش به حواشی حضور دختر محمد باقر قالیباف در یک برنامه تلویزیونی: گاه سخنانِ به‌جایِ فرزندی، پدر را از فرش به عرش می‌برد. گاهی هم سخنان نابه‌جایِ فرزندی، پدر را از عرش به قالی می‌کشاند.

*** توضیحات مجدد وحید اشتری: وحید اشتری با انتشار رشته توئیت هایی ، به ذکر دوباره ماجرا پرداخت و مستنداتی چند برای اثبات خلاف گویی مریم قالیباف ارایه نمود.وحید اشتری که خود ابتدا ماجرای سیسمونی گیت را افشا کرده بود در نخستن واکنش به این صحبت‌ها در افشاگری جدید خود در ایکس نوشت: «دختر آقای قالیباف در تلویزیون گفت که بنده ترکیه رفتم ولی نه برای خرید. این تصویر سامانه هواپیمایی معراج است که برای بار اول منتشر می‌کنم. خوب است ایشان توضیح دهند این ۲۹۴ کیلو بار که در آن سفر در سامانه هواپیمایی وحید معراج به‌عنوان بار همراه همسر ایشان ثبت شده چیست؟ ۲۰ بسته و چمدان!» اشتری که با هشتگ سیسمونی گیت این توئیت را منتشر کرده با انتشار عکس بلیت هواپیمایی معراج خانواده قالیباف در ادامه  آورده است: «حالا من تصمیم گرفته بودم  مطلب جدیدی منتشر نکنم ولی نشد!»

حاشیه های مجدد بر سیسمونی گیت + کدام تیم به قالیباف مشاوره می دهد؟

هواپیمایی معراج، با انتشار اطلاعیه ای ، مجددا ادعای اشتری را تکذیب کرد. هواپیمایی معراج بیان داشت که بر اساس مستندات، خانم زهرا مشیر ۲ بسته به وزن ۲۷ کیلوگرم، آقای امیررضا بحیرایی ۲ بسته به وزن ۳۰ کیلوگرم و خانم مریم قالیباف یک بسته به وزن ۱۳ کیلوگرم به همراه داشته اند. 

*** محمد انور بجار زهی سخنگوی ستادهای مرکزی و مردمی محمدباقر قالیباف: طرح مجدد ادعایی از سوی وحید اشتری ماهینی از فعالان فضای مجازی درباره این نامزد گفت: موضوعات مطرح شده حقیقت ندارد و اضافه بار حمل شده اعضای خانواده آقای قالیباف کذب محض است و سند مضحک این ادعا هم ساختگی و جعلی است. تا دیروز می‌گفتند سیسمونی خریدند، حالا که دروغ بودن خرید سیسمونی روشن شده، رفتند سراغ اینکه لحن صحبت فرزند دکتر قالیباف بد بود یا تصویر مضحکی منتشر می‌کنند که هر کسی در خانه‌اش می‌تواند آن را بسازد.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: توضیحات مریک قالیباف ، افشاگری های مجدد وحید اشتری ، کدام تیم به قالیباف مشاوره می دهد ، علیرضا بحیرایی ، سیسمونی گیت ، حسین قالیباف و خیرالنساء بوژمهرانی ، والدین قالیباف حسین قالیباف و خیرالنساء بوژمهرانی ، زهرا مشیرالاستخاره همسر قالیباف ، الیاس قالیباف اسحاق قالیباف و مریم قالیباف فرزندان محمدباقر قالیباف ، سه برادر و دو خواهر محمدباقر قالیباف ، استعفای سرتیپ هدایت لطفیان بخاطر حوادث کوی دانشگاه ، دکتر خلبان سردار محمدباقر قالیباف ، ضرورت بازنگری در عملکرد لشکر نصر در دوره فرماندهی قالیباف ، حامیان انتصاب قالیباف به مدیریت قرارگاه خاتم ، عملکرد قالیباف در شهرداری تهران و پرونده فسادها ، زن قالیباف از او بزرگ تر است ، ابعاد داخلی و خانوادگی کاندیداها ، حواشی پیرامون پدرم دروغ بود ، حاشیه های مجدد مریم قالیباف ، حاشیه های مجدد بر سیسمونی گیت ، تاریخچه برنامه گفتگوی صمیمی ، ماموریت برنامه گفتگوی صمیمی ، ارتقاء فرهنگ انتخابات در فرصتی برابر ، این جرم است که دختر قالیباف هستم ، انتقادات به صحبت های مریم قالیباف ، آقای قالیباف خانواده آزاری نکنید ، مصاحبه دختر قالیباف ، مصاحبه مریم قالیباف ، محمد انور بجار زهی ، سخنگوی ستادهای مرکزی و مردمی محمدباقر قالیباف ، وحید اشتری ماهینی ، موضع گیری ها در برابر صحبت های مریم قالیباف
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
0
0
مریم بابا ،گاف داد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین