پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۰۲۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
با اینکه شهردار سابق تهران به کمپین فرزندت کجاست؟ نپیوست، اما قالیباف یک بار در سال گذشته و در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری سال 96 در مورد اموال و دارایی های خود و فرزندانش صحبت کرد.
شعار سال: پس از تشکیل کمپین فرزندت کجاست؟ بسیاری از سیاستمداران به این پویش پیوسته و در مورد فرزندان، شرایط شغلی و تحصیلی و نیز درآمد آنها صحبت کردند. بسیاری از سیاستمداران البته به این پویش نپیوستند و در مورد فرزندان و شرایط شغلی و درآمدی آنها اطلاعاتی را درز ندادند. محمد باقر قالیباف(شهردار سابق تهران) یکی از کسانی بود که به این کمپین ملحق نشد و لیست اموال خود و فرزندانش را اعلام نکرد.

با این حال، قالیباف یک بار در سال گذشته و در بحبوحه انتخابات ریاست جمهوری سال 96 در مورد اموال و دارایی های خود و فرزندانش صحبت کرد. شهردار سابق تهران در بخش دوم از سومین مناظره تلویزیونی به وعده ای که در مناظره قبلی داده بود جامه عمل پوشاند و لیست اموال خود را اعلام کرد.

قالیباف در این باره گفت: "من ابتدا اجازه می‌خواهم چون جلسه قبل به مردم قول دادم و معتقد بودم شفاف سازی مهمترین موضوع برای رشد اقتصادی است. گفتم که خوب است که ما همه نامزدها اموال خودمان را بر اساس قانون به اطلاع مردم برسانیم. به مردم اعلام می‌کنم که من کل دارایی خودم و بستگانم را در کانال تلگرامی‌ام گذاشته‌ام و معلوم است که دارایی من کجاست که اگر این اتفاق بیفتد می‌تواند موثر و جدی باشد."


پس از این اتفاق، الیاس قالیباف، فرزند محمد باقر قالیباف در اکانت شخصی خود در اینستاگرام بر سخن و عمل پدرش صحه گذاشت و اموال خود و خواهرش را که تحت تکفل قالیباف نیستند اعلام کرد.

الیاس قالیباف در اینستاگرامش نوشت: "امروز در مناظرات تلویزیونی چالش اعلام لیست اموال و دارایی ها به ایستگاه آخر رسید و هیچکدام از کاندیداها به غیر از پدرم یا نخواستند یا جرات نداشتند تا مردم از اموالشان با خبر شوند... به هر حال لیست اموال و دارایی های پدرم و مادرم و برادرم که تحت تکفل ایشان است طبق قانون و برای دانستن مردم منتشر شد.

بنده هم برای اطلاع مردم عزیز ایران لیست دارایی ها و اموال خودم و خواهرم را منتشر می کنم:

الیاس قالیباف:

سه دانگ از یک آپارتمان مسکونی به متراژ ۲۳۰ متر در منطقه سه تهران

موجودی حساب های بانکی:

بانک پاسارگاد: دو میلیون تومان

بانک آینده: هشت میلیون تومان

بانک انصار: یک میلیون تومان

مریم قالیباف:

یک باب آپارتمان مسکونی به متراژ ۱۵۰ متر در منطقه ۴ تهران

یکدستگاه خودروی هیوندایی مدل ۹۴

موجودی حساب بانک شهر شش میلیون تومان

جالب اینجا است که پیش از این شایعاتی در مورد اموال الیاس قالیباف و نحوها کسب آنها به وجود آمده بود که الیاس قالیباف در صفحه شخصی خود آنها را به شدت رد نمود.


پس از این اتفاق، بسیاری از افراد نسبت به این اقدام واکنش نشان دادند. برخی رقبای انتخاباتی قالیباف مانند مهندس مصطفی هاشمی طبا اعلام کرد که لیست اموال قالیباف را باور نمی‌کند. از طرف دیگر، بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی و اینستاگرام با لیست اعلامی قالیباف و پسرش شوخی‌ کردند. یکی از کاربران توییتر در صفحه اجتماعی خود نوشت:

"من هر جا برم خواستگاری لیست اموال قالیباف رو با خودم می برم می گم او ۱۲سال شهردار بوده اینه وضعیتش از من چه توقعی دارید؟

بسیاری از بازیگران مانند ساعد سهیلی هم لیست اموال خود را در اینستاگرام منتشر کرد و به نوعی با لیست دارایی قالیباف و پسرانش شوخی کرد.


علاوه بر این، مدتی بعد هم یکی از شرکت کنندگان دوره اول برنامه «خنداننده شو» در اجرای خود، در خصوص خواستگاری و در پاسخ به پدر عروس که از او پول و خانه و مهریه سنگین وخواسته بود گفت:

رفتم و لیست اموالم را آوردم و به پدر عروس نشان دادم و گفتم، ببین این لیست اموال من! ببین وضع من از برخی مدیران کشور بهتره

(در حالی که با دست کاغذی را روبروی مردم شبیه سازی کرده بود، کاری که قالیباف در مناظره آخر انتخاباتی انجام داد)

این حرکت او با خنده حضار و تمام داوران مواجه شد چرا که نکته اصلی این متلک طنازانه کنایه ای سنگین به شهردار تهران و لیست اموالش بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت خبر فوری، تاریخ 28 مرداد 97، کد مطلب: 536487:www.khabarfoori.com



اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
0
0
ا.ف75
اونم چه لیستی! خداییش یه قول خندوانه یخچال ما پر تر از اقای قالیباف بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
0
واقعا خوبه همه شفاف سازی کنن وصادق باشن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین