پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۹۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا در حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق) نوشت که درخواست اقامت دائم اسحاق قالیباف، فرزند محمد باقر قالیباف رئیس مجلس ایران در تاریخ ۶ فوریه رد شده است.بسیاری از تحلیل گران معتقدند که پته اسحاق ، سومین پرونده مرتبط با قالیباف، بعد از یاس و سیسمونی گیت است. آیا باید منتظر خبرهایی از الیاس هم بود؟

شعارسال: مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا در حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت که درخواست اقامت دائم اسحاق قالیباف، فرزند محمد باقر قالیباف رئیس مجلس ایران در تاریخ ۶ فوریه رد شده است.

وزیر مهاجرت کانادا: درخواست اقامت دائم فرزند قالیباف رد شد + پته اسحاق بعد از سیسمونی گیت

توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

ثروت محمدباقر قالیباف همواره محل بحث بوده و پرسش‌های زیادی از او درباره این مسئله مطرح شده است. خود او همواره آن را تکذیب کرده است. اما شایعه‌ها درباره او همچنان ادامه دارد. شایعاتی که از بازسازی برج آزادی، سنگفرش خیابان ولیعصر، پروژه یاس، خیریه همسر و مواردی همانند مطرح بوده است. اما با تقاضای اقامت پسر کوچک او (اسحاق)، داستان شکل و شمایل دیگری گرفته و لایه‌های دیگری از زندگی محمدیاقر قالیباف را عیان کرده است.

در جریان تبلیغات انتخاباتی سال ۹۶، محمدباقر قالیباف شهردار وقت تهران و رییس کنونی مجلس شورای اسلامی جزییات حساب بانکی خود را منتشر کرد و رسما اعلام کرد تنها ۳ میلیون تومان ته حسابش است. در آن زمان برخی ناظران و تحلیلگران او را به خاطر ادعای غیر صحیح مورد نقد قرار دادند، اما امروز معلوم شده این ادعا دروغ نبوده، اما تمام حقیقت هم نبوده است.

وزیر مهاجرت کانادا: درخواست اقامت دائم فرزند قالیباف رد شد + پته اسحاق بعد از سیسمونی گیت

عطاءلله حافظی برادر رحمت‌الله حافظی عضو شورای چهارم شهر تهران در دوران شهرداری قالیباف اخیرا دست به یک افشاگری زده است. او در گزارش خود از خرید مقدار قابل توجهی سهام توسط قالیباف خبر داده که ظرف ۶ ماه بعد از خرید چند برابر سود کرده است. بر اساس این گزارش یک شرکت ایرانی در جریان افت شدید ارزش سهام در ماه‌های گذشته برخلاف بازار حرکت کرده است. واحصا (احیای صنایع خراسان) از شهریور ماه برخلاف سیر معمولی بازار سهام که از این تاریخ شروع به ریزش کرده بود؛ رشد ارزش سهام را تجربه کرده است. رشد سهام واحصا از هزار و پانصد تومان شروع شده و برخلاف بازار به هفت هزار تومان رسیده است. نام قالیباف در فهرست سهامداران عمده واحصا به چشم می‌خورد. قالییباف با دو میلیون و ۳۰۰ هزار سهم، ۲.۲ درصد سهام واحصا سهام این شرکت را در دست دارد. اگر اعداد بورسی حقیقت داشته باشد، ارزش سهام قالیباف در شهریور ماه ۷.۵ میلیارد بوده که الان به ۳۵ میلیارد تومان رسیده است. این سهام سال ۹۳ توسط قالیباف خریداری شده است. اما واقعا ثروت قالیباف فقط در این شرکت بورسی به این میزان است؟ در همان دوران، روابط عمومی شرکت احیای صنایع خراسان بیانیه‌ای صادر کرد و درباره این شایعه‌ها توضیح داد که «قالیباف که از موسسان شرکت احیاست در واقع وکیل سایر سهامداران و خودش تنها مالک ۱۰۰۰ سهم است.

وزیر مهاجرت کانادا: درخواست اقامت دائم فرزند قالیباف رد شد + پته اسحاق بعد از سیسمونی گیت

اسنادی منتشر شده که نشان می‌دهد اسحاق قالیباف فرزند محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پرونده‌ای در دادگاه فدرال کانادا دارد و در پنج سال گذشته تلاش پرهزینه‌ای کرده تا ویزای مهاجرتی کانادا را دریافت کند. اسناد مربوط به شکایت فرزند رئیس مجلس از دولت کانادا بابت تاخیر در اعطای ویزا را منتشر کرده است. اما این اولین بار نیست که نام اسحاق قالیباف شنیده می‌شود. اسحاق، فرزند کوچک محمدباقر قالیباف برعکس برادرش الیاس چندان علاقه‌ای به ظاهر شدن مقابل دوربین نداشته و به همین دلیل تصاویر کمی از او موجود است، اما نام اسحاق قالیباف در کنار سایر اعضای خانواده بار‌ها با حواشی اقتصادی، رسانه‌ای شده است. نام او اولین بار در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ در فهرست خوداظهاری پدرش از اموال و دارایی‌های خانواده قالیباف به گوش مردم ایران رسید. در آن فهرست معروف، محمدباقر قالیباف ادعا کرده بود که اسحاق به عنوان تنها فرزند تحت تکفلش تنها یک خودروی پاترول مدل ۷۱، یک دستگاه موتور سیکلت و مجموعا یک میلیون تومان سپرده بانکی دارد. مشخص نیست اسحاق قالیباف طی کمتر از شش سال، چه کسب و کار پرسودی را در وضعیت اقتصاد تحت تحریم ایران آغاز کرده که از محل آن موفق شده تمکن مالی مورد نیاز برای اکسپرس اینتری کانادا را تهیه کند.

وزیر مهاجرت کانادا: درخواست اقامت دائم فرزند قالیباف رد شد + پته اسحاق بعد از سیسمونی گیت

موضوع دارایی‌های اندک و ویزای کانادا، تنها حواشی فرزند کوچک رئیس مجلس نبوده است. سال ۱۳۹۷ کانال پرحاشیه تلگرامی آمدنیوز که بعد‌ها گرداننده آن، روح الله زم به دلیل اقدامات ضد امنیتی اعدام شد، اخبار و اطلاعاتی درباره اسحاق قالیباف منتشر کرده بود. خبرگزاری فارس، رسانه وابسته به نهاد‌های نظامی گفته بود خبر آمدنیوز درباره حضور فرزند محمدباقر قالیباف در ملبورن با بودجه ۸۰۰ میلیون دلاری، شایعه است.

با این حال شایعه تحصیل اسحاق در استرالیا یک بار دیگر در خرداد ماه ۱۳۹۹، اینبار توسط رسانه‌های جریان اصولگرا بازنشر شد. علی غفاریان مدیر مسئول سایت اصولگرای صراط نیوز اعلام کرد اسحاق قالیباف، «پسر کوچک آقای رئیس مجلس که در استرالیا تحصیل کرده»، رانت فروش عمده گوشت را در زمان شهردار بودن پدرش در اختیار داشته است.

پرونده درخواست ویزای کانادا از سوی اسحاق قالیباف از سال ۲۰۱۸ در دست بررسی اداره مهاجرت کانادا بوده، اما تا آبان امسال هیچ تحولی در آن رخ نداده است. ظاهرا به متقاضی گفته شده که تاخیر، به دلیل نیاز به غربالگری امنیتی بوده است. بر اساس اسناد دادگاه فدرال کانادا، اسحاق قالیباف سپتامبر ۲۰۲۲، یعنی همزمان با اعتراضات پاییز سال ۱۴۰۱ پیگیر پرونده مهاجرتی خود شده و با گرفتن وکیل سعی کرده از دولت کانادا بابت تاخیر ۴ سال و نیمه در ارائه نتیجه درخواست اقامت، پاسخ بدهد.

وزیر مهاجرت کانادا: درخواست اقامت دائم فرزند قالیباف رد شد + پته اسحاق بعد از سیسمونی گیت

پرونده‌ای که اسناد آن در وبسایت دادگاه فدرال کانادا بارگذاری شده مربوط به تلاش اسحاق قالیباف برای استفاده از قانونی تحت عنوان «مانداموس» است. حکم مانداموس کانادا در واقع زمانی صادر می‌شود که رونده مهاجرتی متقاضیان مهاجرت به کانادا با تاخیر غیر‌منطقی مواجه شده باشد. در این صورت متقاضی می‌تواند از وزارت شهروندی و مهاجرت و وزارت امنیت عامه به عنوان دو نهادی که بررسی پرونده‌های امنیتی و مهاجرتی را برعهده دارند بابت تاخیر شکایت کند. در دادگاه آبان ماه، قاضی فدرال کانادا تشخیص داده که درخواست اسحاق قالیباف برای استفاده از حکم مانداموس، منطقی است چرا که از نظر قاضی پاسخ وزرای مهاجرت و امنیت عامه به ارائه مستندات برای تاخیر در پاسخدهی به متقاضی، قانع کننده نبوده است. قاضی در این پرونده تاکید کرده اینکه وزارت خانه‌های شهروندی و مهاجرت و امنیت عامه به طور کلی بگویند دلیل تاخیر، نیاز به بررسی‌های امنیتی بوده برای این مقدار تاخیر در پاسخدهی قانع کننده نیست و در نتیجه از نظر او، اسحاق قالیباف مستحق دریافت حکم مانداموس است.

رسانه معاند ایران اینترنشنال با سو استفاده از این خبر، اقدام به افشاگری درخصوص اسحاق قالیباف و چهار حساب بانکی وی نموده که نیاز به راست آزمایی دارد.

تعداد بازدید : 17

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۶
0
1
کسایی که یقه پاره میکردن میگفتن آروم نمیگیگیریم کجان الان؟ زیر کدوم لحاف خوابیدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین