پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۹۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۶
ویدئویی در فضای مجازی در حال انتشار است که در ان یک هم وطن جوان، اقدام به تبیین نقش و جایگاه گلوگاهی یمن در دریای سرخ می کند. وی بیان می دارد که یمن می تواند کل ورود و خروج دریای سرخ را تحت تاثیر قرار دهد و اگر بسته شود ،کشتی های اسرائیلی که از آسیای جنوب شرقی و هند می آیند باید کل قاره آفریقا را دور زده و از مدیترانه به اسرائیل برسند. ادامه می دهد که این به سیاست های منطقه ای ایران بستگی دارد. باید به این جوان عزیز عرض نمود که خوب و درست گفتی، اما پای جمهوری اسلامی ایران را به میدان نکش و موضوع ارتباط مستقیمی با جمهوری اسلامی ایران ندارد.

شعارسال: اینکه در فضای مجازی آزاد باشیم در خصوص برخی از موضوعات امنیتی و سیاسی کلان حتی به اسم جانبداری از کشورمان و ایجاد جهت دهی در افکار عمومی، صحبت کنیم، اصلا درست نیست. ویدوی زیر، با وجود صحبت درست جوان توضیح دهنده، باید موردپیگیری امنیتی- نظامی قرار بگیرد و تذکرات لازم به جوان عزیزمان داده شود.

جوان خوب گفتی، اما پای ایران رو وسط نکش

یمن، اریتره و جیبوتی (همان کشوری که ارتباط با آن در دوره احمدی نژاد، مورد تمسخر قرار می‌گرفت)، شاه کلید ورود به دریای سرخ محسوب شده و می‌توانند تجارت و بازرگانی خارجی کشور محور اسرائیل و بخشی از اروپا از مبدا آسیای جنوب شرقی و هند را تحت تاثیر قرار دهند. چرا که بجای دور زدن قاره آفریقا برای ورود به مدیرترانه، می‌شود از دریای احمر، وارد مدیرترانه شد و گلوگاه جنوبی این دریا، دست سه کشور یمن، اریتره و جیبوتی است.

تا اینجای داستان هیچ مشکلی وجود ندارد، اما داستان از زمانی شروع می‌شود که مداخله در این مسئله را به جمهوری اسلامی ارتباط مستقیم داده و ان را جزو سیاست‌های رسمی منطقه‌ای جمهوری اسلامی محسوب کنیم. موضوعی که به فرض صحت، مواضع رسمی اعلامی کشور نبوده و می‌تواند مورد سواستفاده‌های بین المللی توسط کشور‌های متخاصم قرار گیرد.

ضمن سپاس از روشنفکری جوان عزیزمان، درخواست می‌گردد، از ورود به چنین موضوعاتی در فضای مجازی پرهیز کنند.

تعداد بازدید : 32

پایگاه تحلیلی خبری شعارسال برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
0
0
خیلی از سیاست بازری های سایت تون خوشم میاد. شما هم همون حرف رو زدید منتهی توی فویل آلومنیمی و وقتی شیطان به پسرش پس گردنی زد و گفت ، برو از اینا یاد بگیر
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین