پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۷۱۱۱
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۰
عبور سالانه ۳۰ هزار نفتکش غول پیکر از آبراه آن، بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در آفریقا با بیش از ۴۰۰۰ سرباز، پادگان ۱۳۵۰ نظامی فرانسوی، حضور نظامی ژاپن و ایتالیا و چین و کشمکش برای بیرون راندن امارات متحده از یکی از بنادر اصلی این کشور و توافقات استراتژیک برای حضور نظامی عربستان، بخشی از اهمیت استراتژیک جیبوتی است.
شعار سال: این بخشی از اهمیت استراتژیک جیبوتی، کشور کوچک آفریقایی در شاخ این قاره است. این‌ها را روزنامه القدس العربی به نقل از روزنامه فیگارو نوشته است:

عبور سالانه ۳۰ هزار نفتکش غول پیکر از آبراه آن، بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در آفریقا با بیش از ۴۰۰۰ سرباز، پادگان ۱۳۵۰ نظامی فرانسوی، حضور نظامی ژاپن و ایتالیا و چین و کشمکش برای بیرون راندن امارات متحده از یکی از بنادر اصلی این کشور و توافقات استراتژیک برای حضور نظامی عربستان در این کشور.

شگفتا که ارتباطات و حضور ایران در جیبوتی در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد از سوی مخالفین دولت وقت و به ویژه اصلاح طلبان، زیر شدیدترین حملات قرار داشت و به سخره گرفته می‌شد.

به جای بررسی استراتژیک حضور ایران در آنجا، به "ابعاد کوچک این کشور" و توان اقتصادی پایین آن توجه می‌شد و ترانه‌ای هم با عنوان "جیبوتی کجایی" (با ریتم ترانه عزیزم کجایی محسن چاووشی با شعری از رضا احسان پور) به دستور و هدایت همان طیف‌ها و فارس نیوز ساخته و خوانده شد.

مخالفان خارجی و داخلی در یک هماهنگی بی نظیر تا مدت‌ها روی این مساله مانور می‌دادند. یکی از شگرد‌های مافیای رسانه‌ای ضدایرانی درون و برون مرز تبدیل مسایل مهم به طنز و مسخرگی و انحراف افکار عمومی از اصل جریان است. این مافیا توانایی خوبی در به ابتذال کشیدن مباحث حیاتی ملت ایران در نزد افکار عمومی دارد.

حالا با این مقاله روزنامه فیگارو شاید این لوده‌های سیاست و بازو‌های رسانه‌ای شان خوب بفهمند جیبوتی کجاست...

حالا فهمیدید جیبوتی کجاست؟

علیرضا متاجی

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از مکتوبات
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین