پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۷۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۳
رضا پهلوی در پیمان سعدآباد که بین ایران، ترکیه، عراق و افغانستان در سال ۱۳۱۶ منعقد گردید، ۸۰۰ کیلومترمربع اراضی مرغوب کوه آرارات را به ترکیه هدیه کرد؟! و ۳ هزار کیلومترمربع دشت ناامید به را افغانستان داد، و اروندرود را هم به نام عراق زد!
شعار سال: رضا پهلوی در پیمان سعدآباد که بین ایران، ترکیه، عراق و افغانستان در سال ۱۳۱۶ منعقد گردید ، ۸۰۰ کیلومترمربع اراضی مرغوب کوه آرارات را به ترکیه هدیه کرد!! و ۳ هزار کیلومترمربع دشت ناامید به را افغانستان داد، و اروندرود را هم به نام عراق زد!
 
چگونگی ایجاد مرز مشترک ترکیه با آذربایجان
 
چگونگی ایجاد مرز مشترک ترکیه با آذربایجان
 
در پیمان سعدآباد، هرچند محور اصلی داستان محترم شمردن مرزها و عدم دخالت در امور یکدیگر بود، اما این پیمان تحکیم نانوشته اتحاد کشورهای همسایه روسیه برای ایجاد نوعی سد دفاعی بر علیه این کشور بود.لذا هبه اراضی ارارات به ترکیه در این پیمان، نمی تواند بی دلیل بده باشد.

 ارمنستان در شهریور ۱۳۷۰ از اتحاد جماهیر شوروی استقلال یافت. پیرو پیمان های قبلی، مرز جنوب غربی ارمنستان با ترکیه، تا سرحد نخجوان ادامه پیدا کرد. جایی که ترکیه با آذربایجان همسایه شده است.
 
چگونگی ایجاد مرز مشترک ترکیه با آذربایجان
نقشه‌ی ایران از ۲۰۰ سال پیش تا امروز
 
اختصاصی پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
1
5
حداقل بخشی از مردم هم این اخبار رو بدونن و ارزوی اومدن شاه رو نکنن برامون کافیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین