پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۴۴۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹
حسین پیر‌مؤذن با بیان مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در استان اردبیل، گفت: متأسفانه به دلیل شرایط ناشی از تحریم و نوسانات نرخ ارز در کشور و از بین رفتن گشایش اعتباری اسنادی، با کاهش نقدینگی واحدهای تولیدی استان اردبیل مواجه هستیم و این موضوع سبب به وجود آمدن مشکلاتی برای واحدهای تولیدی استان شده است.وی افزود: استان اردبیل در جذب اعتبارات بانکی برای واحدهای تولیدی در سال گذشته رتبه 26 کشور را به خود اختصاص داد و برای اینکه واحدهای تولیدی استان بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند، نیازمند همکاری مناسب بانک‌های عامل و تسهیل در پرداخت تسهیلات به این واحدهای صنعتی هستیم.

شعارسال: جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی صبح امروز با حضور استاندار اردبیل، رئیس کل دادگستری استان، دادستان اردبیل، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و فعالان بخش خصوصی و صادرکنندگان در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد.

در این جلسه مشکلات واحدهای تولیدی استان و مشکلات پیش روی فعالان صادرات استان اردبیل بررسی شد که به اذعان استاندار اردبیل درصد قابل قبولی از مصوبات این شورا در جلسات گذشته عملیاتی شده است.

حل مشکلات معیشتی مردم اولویت اصلی است

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در این جلسه با اشاره به اینکه حل مشکلات معیشتی مردم قطعا اولویت اصلی دولت و نظام است، اظهار داشت: مشکلات مردم در تأمین برخی از کالا و گرانی‌های موجود جدی بوده و ممنوعیت صادراتی برخی از کالاها، به منظور رفاه حال مردم و تأمین این کالاها با قیمت مناسب در داخل کشور است.

حجت‌‌الاسلام محمدعلی قاصدی گفت: بسیاری از کالاهایی که به دلیل قانون ممنوعیت صادرات در صف‌ گمرک‌‌ها به منظور صادرات قرار دارند، برای تأمین آنها در داخل کشور با مشکل مواجه هستیم که این موضوع نیازمند بررسی‌های بیشتر است.

وی افزود: اگر تصمیمی در این رابطه اتخاذ می‌شود، باید به گونه‌ای باشد که مشکلات مردم و صادرکنندگان در کنار یکدیگر برطرف شود و اولویت با مردم است چرا که با افزایش قیمت‌های کالاهای اساسی، شاهد افزایش حقوقی برای کارگران و یا اقشار ضعیف جامعه نیستیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: باید جلوی افزایش قیمت‌ها گرفته شده و باید بازار به نوعی مدیریت شود که تأمین اقلام ضروری و اساسی که در داخل تولید می‌شود، برای مردم در اولویت بوده و دولت تصمیمی مناسب در این حوزه اتخاذ کند.

مطالبات چغندرکاران از سال گذشته پرداخت نشده است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل نیز با اشاره به سفر دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه به اردبیل در هفته گذشته اظهار داشت: در سفر دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه به اردبیل ظرفیت‌های صادراتی استان اردبیل به این کشورها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و امیدواریم که این سفر در راستای توسعه صادرات استان به این کشورها تأثیرگذار باشد.

حسین پیر‌مؤذن با بیان مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در استان اردبیل، گفت: متأسفانه به دلیل شرایط ناشی از تحریم و نوسانات نرخ ارز در کشور و از بین رفتن گشایش اعتباری اسنادی، با کاهش نقدینگی واحدهای تولیدی استان اردبیل مواجه هستیم و این موضوع سبب به وجود آمدن مشکلاتی برای واحدهای تولیدی استان شده است.

وی افزود: استان اردبیل در جذب اعتبارات بانکی برای واحدهای تولیدی در سال گذشته رتبه 26 کشور را به خود اختصاص داد و برای اینکه واحدهای تولیدی استان بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند، نیازمند همکاری مناسب بانک‌های عامل و تسهیل در پرداخت تسهیلات به این واحدهای صنعتی هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: سند توسعه صادرات غیرنفتی نیز توسط مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی استان اردبیل مورد تدوین و بررسی قرار گرفته که باید از این ظرفیت نیز برای احداث واحدهای تولیدی و دعوت از سرمایه‌گذاران استفاده کنیم.

پیر‌مؤذن در رابطه با مطالبات چغندکاران استان اردبیل نیز بیان کرد: متأسفانه مطالبات چغندرکاران استان اردبیل از سال گذشته توسط شرکت کشت و صنعت مغان به انجام نرسیده و این موضوع کشاورزان را با مشکل مواجه کرده است.

تحقق 60 درصد مصوبات ستاد تسهیل در اردبیل

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: برگزاری جلسات ستاد تسهیل سال گذشته به منظور بررسی و حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل به صورت منظم برگزار شد و 60 درصد مصوبات این جلسات در سال گذشته اجرایی شده است.

فرشاد عابد گفت: امسال نیز 21 جلسه با 344 مصوبه در قابل ستاد تسهیل در استان اردبیل برگزار شده است که 12 مصوبه از این جلسات اجرایی شده و تا پایان سال نیز برگزاری این جلسات به صورت مداوم ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با همکاری مناسب دستگاه قضائی در استان اردبیل و حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، بیشترن مصوبات ستاد تسهیل در استان اردبیل که اجرایی شده، ماهیت قضائی داشتند و عملیاتی شدند.

استاندار اردبیل در این جسله در رابطه با عدم پرداخت مطالبات چغندرکاران توسط شرکت کشت و صنعت مغان، اعلام کرد که مدیرعامل این مجموعه باید جوابگوی عدم پرداخت مطالبات چغندرکاران استان بوده و در کمترین زمان ممکن مطالبات چغندرکاران را پرداخت کند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم،تاریخ انتشار 24شهریور 97، کدمطلب: 1828801،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
واقعا برای خمایت از تولیدات نیاز اساسی به تسهیلات هست. اگر تامین نشه همین مقدار تولیدات هم از دست میدیم
م.ا75
ناشناس
Norway
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
ا.ف75
واقعا مشکل اصلی برشکستگی این تعداد واحد تولیدی سود بسیار زیادی هست که بانک ها روی وام هاشون میگیرن
کسی هم نیست که چاره ای بیاندیشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
0
0
بانکها بهره بالایی دارن و این باعث بروز مشکل جدی میشه. و قیمت تمام شده کالا رو بالا میبره . و متاسفانه بانکها باید دولتی باشن و بهره بسیار کم در حد صفر واحد های تولیدی واقعی رو حمایت کنند.م.ق71
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
0
0
همین کم مونده واحد های تولیدی از کار بیافتن دیگه اوضاعمون از این هم بدتر میشه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین