پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۱۴۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۶
دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق وسوریه در نشست با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی اردبیل گفت: با درخواست رئیس اتاق اردبیل و معاون استاندار به اردبیل سفر کردیم تا مشکلات تجار اردبیل را در رابطه با عراق بشنویم، آمار صادرات اردبیل به عراق پایین تر از آن چیزی است که باید باشد، برای ما مهم است که اردبیل جایگاه خودش را در عراق پیدا کند.درمورد صادرات به عراق باید به دو نکته توجه کنیم، یک اینکه تنوع صادراتمان به این کشور را باید افزایش دهیم و دوم اینکه صادرکنندگان ما باید به سمت شراکت با طرفهای عراقی بروند تا موانع پیش روی صاردات به این کشور کاهش یابد.

شعارسال: دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق وسوریه در نشست با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی اردبیل گفت: با درخواست رئیس اتاق اردبیل و معاون استاندار به اردبیل سفر کردیم تا مشکلات تجار اردبیل را در رابطه با عراق بشنویم، آمار صادرات اردبیل به عراق پایین تر از آن چیزی است که باید باشد، برای ما مهم است که اردبیل جایگاه خودش را در عراق پیدا کند.

حسن دانایی فر اضافه کرد: مشکلات و سخنان دوستان را در نشست به فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی اردبیل شنیدیم، چند دسته موضوع مطرح شد، موضوع اول سپرده گذاری بود که در این مورد ما هم در کنار شما هستیم، می دانیم این موضوع چه لطمه ای را می تواند به صادرات بزند و رفع آن را پیگیری می کنیم.

سفیر سابق ایران در عراق ادامه داد: یکی دیگر از بحث هایی که دوستان مطرح کردند تبعیض موجود در عراق نسبت به صادرکنندگان کشورهای مختلف است، من خواهش می کنم که اگر کسی مستنداتی در این خصوص دارد حتما به ما ارائه دهد چرا که طرف های عراقی این ادعا را قبول ندارند. و در مورد موضوع تعرفه ترجیحی هم که دوستان مطرح کردند، ما این موضوع را بسیار پیگیری کرده ایم.عراقی ها باتوجه به اینکه به کشور ما صادرات ندارد و همچین می خواهند به تولیدات داخلی برخی کالاها برسند بنابراین راضی به تعرفه ترجیحی نیستند.

مشاور معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: درمورد خدمات غنی مهندسی هم ما در گذشته سهم قابل توجهی در عراق داشتیم که البته در حد استحقاقمان نبود، اما امروزه بعد از مشکلات داعش و مسائل دیگر پروژه های عمرانی در عراق متوقف شده بودند و با شروع دوباره این پروژه ها ما تلاش خود را برای به دست آوردن این بازار انجام خواهیم داد.

دانایی فر وجود نمایندگی های متعدد ایران در عراق، اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق، ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و افرادی مثل حسین پیرموذن را عناصرمهمی برای تسهیل تجارت با عراق عنوان کرد و گفت: ما در صادرات به عراق از جایگاه خوبی برخورداریم، سال گذشته ارزش صادرات ما به همه دنیا 46 میلیارد دلار بوده است،‌ از این مقدار 22 میلیارد دلار مربوط به معیانات گازی و پتروشیمی و 25 میلیارد آن صادرات کالاهای غیر نفتی است، بنابراین باتوجه به مقدار صادرات ما به عراق در سال در سال گذشته که معادل 6.2 میلیارد دلار بوده، 25 درصد از کل صادرات غیرنفتی ما به کشور عراق بوده است. جلسه به منظور بررسی چگونگی افزایش صادراتمان است و گرنه ما صادرات خوبی به عراق داریم.

دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران و عراق و سوریه همچنین خاطرنشان کرد: باید به دو نکته درمورد صادرات به عراق توجه کنیم، یک اینکه تنوع صادراتمان به این کشور را باید افزایش دهیم و دوم اینکه صادرکنندگان ما باید به سمت شراکت با طرفهای عراقی بروند تا موانع پیش روی صاردات به این کشور کاهش یابد.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  خبر آنلاین،تاریخ انتشار 23شهریور 97، کدمطلب: 804459، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
0
0
در وضعیت فعلی ارز فکر کنم شراکت اونها با ما خیلی هم به نفعشون باشه. باید رو مسئله کار بشه.
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
ا.ف75
وقتی اینقدر ارزش پول ما اوده پایین بای بتونیم بازار های کشور های همسایه رو به دست بگیریم
مثلا م یه مرده دیدم قیمت مرغ تو عراق نزدیک 30 هزار تومنه بعد وتحد های مرغداری ما تو مرز عراق دارن برشکست میشن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
0
0
دلیلش چیه واقعا؟ تولیدات وظرفیت های استان اردبیل بالاست باید شاهد صادرات زیادی باشیم م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین