پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۲۵۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
استاندار اردبیل گفت: آب‌های گرم در این استان چاه‌های نفت برای اهالی منطقه محسوب می‌شوند و باید به تحول و تحرک این استان کمک کنند.

شعار سال: ‌اکبر بهنامجو در جلسه ستاد تسهیل در استانداری اردبیل اظهار کرد: ما امسال اصلی‌ترین محور کار خود را در قالب حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی و ایجاد 20 هزار شغل قرار دادیم و بر این باوریم به رغم سهمیه هفت تا هشت هزار نفری برای این استان به راحتی می‌توانیم با این استعداد و توانمندی به 20 هزار فرصت شغلی دست یابیم.

وی بخش عمده‌ای از این ایجاد فرصت‌های اشتغال را در‌ حوزه گردشگری، خدمات و صنایع تبدیلی و تکمیلی توصیف و خاطرنشان کرد: قطعا تنها تاکید بر توسعه ما بخش صنعت نخواهد بود بلکه ما بالاتر از این موضوع آب‌های گرمی را داریم که به مانند چاه‌های نفتی در کشور می‌تواند برای ما ارمغان توسعه و تحول باشد.

استاندار اردبیل ادامه داد: با طراحی 24 مرکز گردشگری در این استان و همچنین چهار پیست اسکی در مناطق مختلف و راه‌اندازی دانشکده آبدرمانی به راحتی می‌توانیم استان اردبیل را به قطب گردشگری سلامت و آبدرمانی تبدیل کنیم.

بهنامجو بیان کرد: ‌به همین دلیل شعار زمستان بیدار اردبیل را مطرح کردیم تا گردشگری ما در زمستان پررونق‌تر از تابستان باشد و بتوانیم فضاهای توسعه‌ای را در این زمینه تقویت کنیم.

وی به پائین بودن سرانه درامدی مردم این استان به دلیل خام‌فروشی محصولات کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش یک و نیم میلیون تنی تولید محصولات کشاورزی ما به شدت به صنایع تبدیلی نیاز داریم و قطعا سرمایه‌گذاری در این بخش با ارزش افزوده بیشتر می‌تواند زمینه خوبی را برای تولید و صادرات فراهم کند.

استاندار اردبیل به حل مشکلات واحدهای صنعتی نظیر کامیون‌سازی، نساجی، سبلانم پارچه و فاز دو آرتاویل تایر اشاره و تصریح کرد: ما هیچ مشکلی را در تامین زیرساخت‌ها نظیر واگذاری زمین نداریم به طوری که حتی در برخی از شهرک‌های صنعتی استان زمین کم آمده و به دنبال خرید زمین‌های جدید هستیم تا نسبت به واگذاری اراضی به صاحبان صنایع اقدام کنیم.

بهنامجو به استقبال خوب سرمایه‌گذاران از شهرک تخصصی شیرآلات قهرمان در گرمی اشاره کرد و گفت: کار اجرایی در این شهرک در توسعه صنایع مرتبط به سرعت ادامه دارد.

وی همچنین به راه‌اندازی پنجره واحد صدور مجوز برای سرمایه‌گذاران و حمایت همه‌جانبه از این افراد با پرداخت تسهیلات، زمین رایگان و حل مشکلات پرداخت تسهیلات برای آنها اشاره کرد و گفت: مجموعه استان دست به دست هم دادند تا یک فرآیند سهل و ساده‌ای را در حمایت از سرمایه‌گذاران فراهم کنند تا در آینده‌ای نزدیک بتوانیم بهترین شرایط توسعه‌ای را برای استان اردبیل رقم بزنیم.

در این جلسه نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس‌ نیز فعال شدن کارخانه نئوپان این شهرستان را یادآور شد و تصریح کرد: جنوب این استان پر از ذخایر معدنی است و باید اهالی این منطقه از مزیت‌ها و درآمدهای اقتصادی معادن بهره‌مند شوند.

بشیر خالقی اظهار کرد: نباید با استخراج و خام‌فروشی محصولات معدنی از این منطقه تنها تخریب جاده‌ها و مسیرهای ارتباطی متوجه اهالی منطقه شود، بلکه باید از مزیت‌های اقتصادی توسعه‌ای معدنی اهالی این منطقه استفاده کنند.

میرحمایت میرزاده نماینده مردم گرمی نیز در این جلسه با بیان اینکه در کشور باید دو معضل پوشه و فیلتر را به سرعت برطرف کنیم، اظهار کرد: اگر مدیران بر تعداد اوراق پوشه سرمایه‌گذاران در مسیر صدور مجوز نیفزایند و خودشان پوشه آنها را گرفته و به سرعت کار سرمایه‌گذار را راه‌اندازی کنند و در کنار آن فیلتری نیز در کار نباشد، قطعا مشکل کشور در بخش تولید و رونق اقتصادی تحقق می‌یابد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 31 خرداد 97، کد مطلب: 97033115117، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۵
0
0
اب های گرم باید هم مدیریت بهداشتی شوند و هم مدیریت اخلاقی
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین