پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۱۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۳
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با افشای پشت پرده لغو واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان گفت: با بررسی‌ جوانب مختلف این موضوع و با پیگیری‌های انجام شده واگذاری این شرکت ملغی شد.

شعار سال: ناصر عتباتی اظهار داشت: بعد از اینکه از شائبه‌هایی در مورد واگذاری‌های غیرکارشناسی شده و عدم توجه به حقوق عامه در کشت و صنعت مغان مطلع شدیم اقدامات اولیه در راستای بررسی موضوع انجام شود.

وی با اشاره به پیگیری‌ها در این حوزه بیان کرد: بعد از اطلاع از این موضوع رئیس سازمان خصوصی‌سازی و وزیر اقتصاد به دادستانی اردبیل فراخوانده شدند و در ارتباط با این موضوع و لحاظ پیوست‌های اجتماعی، فنی و مالی شرکت برنده مزایده، مباحث جدی مطرح شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل افزود: در کنار این موضوع وضعیت شرکت برنده از حیث میزان دارایی و میزان پرداخت مالیات در سال‌های 94 و 95 بررسی شد و مشخص شد که هیچ گونه تناسبی با ارزش و دارایی اهمیت شرکت کشت و صنعت مغان نداشت.

عتباتی تصریح کرد: در ادامه وضعیت مالی و تخلفات مالی برخی از شرکت‌های مرتبط با شرکت برنده مورد بررسی قرار گرفت و اطلاعاتی از پرونده‌های کیفری این اشخاص استخراج شده و دادستانی کل کشور در جریان موضوع قرار گرفت.

وی گفت: بخشی از این اطلاعات نیز از طریق رئیس کل دادگستری استان به وزیر دادگستری به عنوان یکی از اعضای واگذاری کمیسیون واگذاری منتقل شد و در نهایت سازمان خصوصی‌سازی که تصمیم جدی برای واگذاری در تاریخ دوم مهرماه گرفته بود با این اقدامات و مداخله سیستم قضایی در تصمیم‌شان تعلیق ایجاد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با قدردانی از پیگیری‌های مستمر استاندار اردبیل در این زمینه اظهار کرد: بخشی از این اخبار و اطلاعات جمع‌آوری شده از طریق استاندار به حوزه معاونت اول رئیس جمهور منعکس شد.

عتباتی افزود: با پیگیری‌هایی که انجام شده واگذاری قانونمند و کارشناسی‌شده شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با لحاظ پیوست‌های اجتماعی، فنی و مالی متقاضیان و رعایت حقوق عامه به بیت‌المال در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با هشدار جدی به مدیران فعلی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بیان کرد: رصد فعالیت‌های مدیران فعلی شرکت کشت و صنعت مغان در دستور کار بوده تا موضوع واگذاری سبب بی‌توجهی مدیران فعلی به این مجموعه یا پایین آمدن راندمان بهره‌وری و سوء استفاده‌هایی در این مجموعه نشود.

لغو واگذاری مسئله‌دار شرکت صنایع گوشت اردبیل نیازمند پیگیری است

تلاش‌های و پیگیری‌های مستمری از سوی برخی مسئولان و نمایندگان استان به ویژه صدیف بدری نماینده مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی برای لغو مزایده شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان انجام شد که در نهایت با دستور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور این واگذاری لغو شد.

صدیف بدری با تاکید و پیگیری اساسی مبنی بر لغو واگذاری کشت و صنعت مغان آن را مغایر با حقوق عامه دانسته و تاکید کرده بود که پشت پرده واگذاری کشت و صنعت را به زودی اعلام می‌کند.

امید می‌رود با پیگیری‌ها و تلاش‌های هر چه بیشتر مسئولان و نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی واگذاری مساله‌دار شرکت صنایع گوشت اردبیل نیز ملغی شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 3 آبان 97، کد مطلب: 1861419، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
0
0
جالب که بدونیم همه واگذاری ها یک پشت پرده هایی دارن که بعد که به ضرر اقایان باشه برملا میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین