پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۶۰۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هزار و 600 هکتار از اراضی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در صورت واگذاری به بخش خصوصی، تحت مدیریت وزارت جهاد کشاورزی قرار می گیرد
شعارسال:رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: هزار و 600 هکتار از اراضی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در صورت واگذاری به بخش خصوصی، تحت مدیریت وزارت جهاد کشاورزی قرار می گیرد.

جهاد کشاورزی اردبیل ، علی اشرف منصوری روز پنجشنبه در اردبیل افزود: این اراضی برای گسترش شرکت شهرک های کشاورزی اختصاص خواهد یافت.
او اظهار داشت: در فاز نخست این طرح برای احداث شهرک گلخانه ای در سطح هزار هکتار برنامه ریزی شده که در نوع خود بزرگترین شرکت شهرک های گلخانه ای کشور محسوب می شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی همچنین افزود: مناقصه شروع عملیات احداث واحدهای مجهز گلخانه ای در دشت مغان انجام شده و بزودی پیمانکار واجد شرایط عملیات اجرایی زیرساخت های این واحدها را آغاز خواهد کرد.
منصوری گفت: دشت مغان در اردبیل استعداد بسیار بالایی در گسترش صنعت تولید محصولات گلخانه ای دارد زیرا هم از خاک مناسب و مستعد کشاورزی و هم شرایط آب و هوایی بسیار مساعد برخوردار است.
وی تشریح کرد: مشکلی در تامین آب مورد نیاز این واحدها وجود ندارد.
او از ویژگی های مهم استان اردبیل در تولید محصولات گلخانه ای را هم مرز بودن با جمهوری آذربایجان و بازار بزرگ کشور روسیه دانست که از هر لحاظ سرمایه گذاری در این بخش را سود ده و مطمئن می کند.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی در تولیدات گلخانه ای از سرمایه گذاران در این طرح مهم ملی خواست فرصت را مغتنم شمرده و در این بخش که سود دهی بالا و اشتغال قابل توجهی را همراه دارد، مشارکت کنند.
شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در پارس آباد در شمال استان اردبیل واقع است که با داشتن اراضی وسیع‌ کشاورزی ، 2 هزار و 600 هکتار باغ های مدرن میوه ، مجتمع بزرگ دامپروری ، کارخانه های قند ، لبنیات ، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر یکی از شرکت های منحصر بفرد کشور محسوب می شود.
این شرکت هفته گذشته طی مزایده ای به بخش خصوصی واگذار شد و درحال طی مراحل قانونی انتقال می باشد.
شهرستان 200 هزار نفری پارس آباد مغان، حدود 100 کیلومتر با جمهوری آذربایجان مرز مشترک آبی و خاکی دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار11مرداد97، کدخبر: 82989401، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
0
0
ا.ف75
مگه اینکه بحرانی چیزی پیش بیاد تا اینا یکم به فکر کشاورزی بیفتن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین