پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۱۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی‌ اعلام کرد: ۶۰ درصد از شرکت‌های حاضر در فهرست امسال خصوصی‌سازی‌ به حوزه کشاورزی و منابع طبیعی مربوط است.

شعار سال: به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی‌سازی‌، میرعلی‌اشرف پوری حسینی در حاشیه نشست مشترک با کمیسیون کشاورزی مجلس از واگذاری سهام شرکت کشت و صنعت مغان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: بر این اساس در جلسه اخیر هیأت واگذاری شرایط عرضه سهام این شرکت مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفت و مقرر شد تا این شرکت به قیمت کل پایه 1800میلیارد تومان به مزایده گذاشته شود. او اعلام کرد: به‌زودی آگهی واگذاری سهام شرکت کشت و صنعت مغان در روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر خواهد شد و جزئیات این واگذاری به اطلاع عموم خواهد رسید. او درباره حضور سرمایه‌گذاران خارجی در مزایده این شرکت نیز گفت: به‌دلیل اینکه ورقه سهام این شرکت را می‌فروشیم از نظر قانونی منعی برای حضور خارجی‌ها در این واگذاری نداریم. او ادامه داد: ازجمله شرکت‌های حوزه کشاورزی که امسال در فهرست واگذاری‌ها قرار دارد می‌توان به شرکت سپید رود رشت، خدمات حمایت کشاورزی، سیلوها و شرکت پشتیبانی امور دام و زیر مجموعه‌های آن اشاره کرد.

افزایش سهم خصوصی‌سازی‌ واقعی

پوری‌حسینی با اشاره به اینکه تا چند سال پیش سهام شرکت‌های دولتی به شبه‌دولتی‌ها واگذار می‌شده است، گفت: پس از روی کار آمدن دولت یازدهم تلاش کردیم سهم بخش خصوصی واقعی را از واگذاری‌های دولت افزایش دهیم. بر این اساس تا پیش از دولت یازدهم، سهم بخش خصوصی واقعی از واگذاری‌ها ۱۸ درصد بود اما این آمار در دولت یازدهم به ۶۷ درصد و در ۱۰‌ماه فعالیت دولت دوازدهم 100درصد رسیده است.

نظارت پس از واگذاری

او درباره نظارت بر اجرای اصل ۴۴ پس از واگذاری شرکت‌ها گفت: برای نخستین بار پارسال سازمان خصوصی‌سازی‌ ارزیابی کاملی از ۹۰ شرکت دولتی که به‌صورت کنترلی واگذار شده‌اند، انجام داد و در این ارتباط هفت معیار کلی و ۲۶ زیر معیار در شرکت‌های واگذار شده دولتی بررسی شد. پوری‌حسینی گفت: برخلاف آنچه تصور عموم است شرکت‌های دولتی پس از واگذاری معدل خوبی را در مجموع معیارها و زیرمعیارها تعیین شده کسب کرده‌اند. ضمن اینکه بنا داریم تا این نوع ارزیابی‌ها را هر دو سال یک‌بار تکرار کنیم.

مقاومت در برابر خصوصی‌سازی‌

رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی‌ گفت: بزرگ‌ترین مشکل خصوصی‌سازی‌ مقاومت مدیران شرکت‌های دولتی است و بقیه مسائل در رتبه‌های بعدی قرار دارند. میرعلی‌اشرف پوری‌حسینی افزود: شرکت کشت و صنعت مغان، گل سرسبد شرکت‌های جهادکشاورزی است. تا چند سال گذشته مقاومت‌های موجود در بدنه وزارت جهادکشاورزی موجب شد تا این شرکت واگذار نشود اما خوشبختانه این مقاومت‌ها در تیرماه سال ۹۶ شکسته و مزایده واگذاری این شرکت برگزار شد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه همشهری، تاریخ انتشار 9 تیر 97، کد مطلب: 21347، www. newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۰
0
0
ا.ف75
واقعا هرچی رو که بشه از دولت دور کرد ان چیز راه سلامت خودش رو پیدا میکنه و اوج می گیره! خنده دار هست ولی باید براش دعا کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
اینکه اینطور داریم همه رو خصوصی می کنیم چه تضمین مدیریتی برای دولت وجود داره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین