پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۱۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در تقویت حوزه کشاورزی نباید تنها به حمایت های دولتی تکیه شود، گفت: بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای تقویت حوزه کشاورزی ضروری است.

شعار سال: عباس کشاورز ظهر پنج شنبه در همایش روز ملی مزرعه برنج که در رشت برگزار شد تأمین امنیت غذایی کشور را یکی از رسالت های مهم حوزه کشاورزی دانست و اظهارکرد: باید توجه ویژه ای برای تقویت بخش کشاورزی شود.

وی با تأکید بر حمایت از تولیدات داخلی و ممنوعیت از واردات بی رویه محصولات کشاورزی، افزود: توسعه و افزایش درآمد کشاورزان و تسهیل کار کشاورزی یکی از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی تنها نباید به حمایت ها و کمک های بخش دولتی تکیه کرد، گفت: باید برای توسعه و رونق بخش کشاورزی از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده شود.

لزوم توسعه و تقویت کشت دوم توسط کشاورزان

وی افزایش درآمد کشاورزان را یکی از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: رونق و توسعه کشت دوم در میان کشاورزان یکی از اقداماتی است که برای افزایش درآمد کشاورزان مدنظر قرار گرفته و اجرایی شده است.

کشاورز در ادامه تأکید کرد: برنامه ریزی لازم برای استفاده از زمین های کشاورزی در فصول پاییز و زمستان باید مورد توجه قرار گرفته و مراکز تحقیقاتی باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به کمبود منابع آبی و کاهش نزولات آسمانی یکی از برنامه های وزارت جهاد را تولید برنج تنها در دو استان گیلان و مازندران عنوان و تصریح کرد: این تصمیم در راستای حفاظت از منابع آبی کشور است.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی به پدیده تغییر اقلیم نیز اشاره کرد و یادآورشد: این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد. در صورت مدیریت صحیح با مشکل کمبود منابع آبی خاصی مواجه نمی شویم.

شناسایی ۴۲۰ هزار تُن بذر اصلاح شده گندم

وی به وجود خلاء فنی در کشت برنج اشاره کرد و افزود: تغذیه مزارع برنج کارآمد نیست و در زمینه بهزراعی برنج پکیج مناسبی وجود ندارد لذا کارشناسان باید در این زمینه توجه ویژه ای انجام دهند.

کشاورز با بیان اینکه در زمینه مکانیزاسیون حوزه کشاورزی عملکرد مطلوبی در سطح کشور شاهد هستیم، گفت: توجه به این حوزه سبب افزایش درآمد کشاورزان می شود.

به گفته این مسئول استفاده از بذر اصلاح شده عملکرد تولید برنح در مزارع را افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه باید اقداماتی که در حوزه گندم و خودکفایی در آن انجام شده در تولید برنج نیز صورت گیرد، گفت: ۴۲۰ هزار تُن بذر شناسنامه دار در حوزه گندم شناسایی شده است که این موضوع سه برابر نیاز کشور است.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 4 مرداد 97، کد مطلب: 4357921، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
0
مردم مطمئنا پا به پای دولت درصورت وجود برنامه کمک خواهند کرد
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین