پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۷۵۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
نماینده مردم شهرستان مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: کشت و صنعت مغان به معنای واقعی از سوء تدبیر مدیران ناکارآمدی رنج می برد که این مجموعه را به اغراض سیاسی خود آلوده کرده‌اند.

شعار سال: ولی ملکی اظهار کرد: در اقتصاد مقاومتی غفلت از نگاه درون‌زا و برونگرا آسیب‌هایی را به همراه داشته به طوری که کشور ما امروز با فراز نشیب‌هایی در این زمینه روبروست.

وی با بیان اینکه 70 درصد باغات مشگین‌شهر خسارت دیده‌اند ولی بیمه محصولات کشاورزی در دو سال اخیر انگیزه ای برای باغداران و کشاورزان ما باقی نگذاشته است تصریح کرد: علیرغم اینکه 70 درصد میوه‌های سردرختی استان اردبیل در مشگین شهر تولید می شود اما باغداران چند سالی است که به دلیل سرمازدگی بهاری با خسارت جدی روبرو هستند.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل پاشنه آشیل اقتصاد ایران را بالا بودن بهره بانکی و ارزش افزوده‌های بسیار کلان توصیف کرد و گفت: این چه حمایتی از تولید است که سیستم بانکی ما به جای پرداخت تسهیلات با بهره دو درصدی تا 30 درصد سود طلب می‌کند.

ملکی افزود: هیچ مزیتی برای سرمایه گذاران برای حضور در استان اردبیل اعم از معافیت‌های مالیاتی، تخصیص زمین رایگان و ... قائل نشدیم و با این وضعیت نباید انتظار داشته باشیم که سرمایه‌گذاران با این موانع اداری و بانکی در مسیر توسعه پا پیش گذارند.

وی با انتقاد از سیاست انقباضی بانک ها و مشکلات جدی تولیدکنندگان در عرصه‌های مختلف خاطرنشان کرد: علت کاهش صادرات ما قیمت بالای تمام شده محصولات است که کشورهای همسایه به جای تامین نیاز خود از کشورمان با قیمت پایین تر نیازشان را از طریق ترکیه و کشورهای دیگر تامین می‌کنند.

ملکی با ابراز تاسف از سوء مدیریت و تدبیر در کشت و صنعت مغان اضافه کرد: باید این مجموعه را به عنوان یک موجود زنده مورد بازسازی قرار دهیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشاورزان گرفتار بهره‌های کلان بانکی شده اند که هیچ رغبتی برای تولید آنها وجود ندارد اظهار داشت: زارعین پایاب سد سبلان در پراخت هزینه های خود با سودهای بالای بانکی روبرو شدند که حل این مشکل نیازمند تدبیری درست است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت جوان آنلاین، تاریخ 2 بهمن 95، کد مطلب: 834083: www.javanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
0
0
آقای ملکی ،شفاف صحبت کن. مشکلات درون گروهی و سلایق به ما ربطی ندارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین