پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۷۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۶
استاندار اردبیل گفت:میزان صادرات غیرنفتی اردبیل زیبنده استان نیست و باید برای بالابردن میزان صادرات در این استان اقدام موثری صورت گیرد.

شعار سال: اکبر بهنامجو روز شنبه در آئین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان افزود: صادرات استان اردبیل به میزان 65 میلیون دلار برآوردشده که این میزان در استان اردبیل که ظرفیت بزرگی در کشاورزی دارد بسیار پایین است و ضرروی است این میزان تا دو سه سال آینده به 500 میلیون دلار برسد.
وی بیان کرد: برای تحقق اهداف مورد نظر برای صادرات چندین راهکار مدنظر است که یکی از آنها احداث کارخانه های صادرات محور ، تسهیل صادرات محصولات در گمرک ، اعمال مشوق های صادراتی و را ه اندازی بارانداز در گمرک بیله سوار می باشد .
وی کارخانه شیرالات قهرمان را از کارخانه های صادرات محور استان دانست و افزود: این کارخانه با هدف صادرات در استان راه اندازی شده و علاوه بر آن چندین کارخانه صادرات محور هم از جمله تولید کننده شیرآلات آویسا و ظروف کریستال در استان راه اندازی خواهد شد.
بهنامجو راه اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی ،احداث بندر خشک و منطقه ویزه اقتصادی را در توسعه صادرات استان موثر خواند و گفت: با راه اندازی این طرح تحول بزرگی در این استان صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: با راه اندازی کارخانه شیرآلات قهرمان در گرمی و کلنگ زنی کارخانه کریستال در منطقه ویژه اقتصادی نمین چندین سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در استان اعلام آمادگی کرده است.
استاندار اردبیل بابیان اینکه احداث بندر خشک پیگیری می شود افزود: این طرح در گذشته پیگیری و توافق اولیه با جمهوری آذربایجان انجام شده است .
وی توسعه راه های اصلی استان را یادآور شد و گفت: کیفی سازی راه های استان را پیگیری می کنیم تا هزینه ترانزیت به حداقل برسد و در کنار آن هم تکمیل طرح راه اهن اردبیل - میانه و مطالعه راه آهن اردبیل- پارس آباد هم در دستور کار است.
استاندار اردبیل گفت: مطالعات طرح راه اهن اردبیل -پارس آباد سال آینده به اتمام می رسد و از سال 98 دنبال تامین اعتبار این طرح خواهیم بود .
در این آئین از صادرکنندگان نمونه استان اردبیل تجلیل شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ 5 اسفند 96، کد مطلب: 82841805: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
اردبیل یکی از استان هایی تس که میشه به راحتی هرچه تمام تر با در نظر گرفتن ظرفیت ها و بها دادن به اون میشه میزان صادرات رو در اون افزایش داد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین