پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۴۸۵۸
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴
اکبر بهنام‌جو استاندار اردبیل گفت: با راه‌اندازی سیستم ایکس ری در گمرک بیله سوار مشکل ترانزیت حل شده و مراودات اقتصادی افزایش می یابد.
شعار سال:استاندار اردبیل گفت: با راه‌اندازی سیستم ایکس ری در گمرک بیله سوار مشکل ترانزیت حل شده و مراودات اقتصادی افزایش می یابد.
سیستم ایکس‌ری در گمرک بیله‌سوار راه‌اندازی می‌شود
 اکبر بهنام‌جو پیش از ظهر امروز در نشست با سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز درحاشیه نمایشگاه بین المللی گردشگری سلامت اکو در اردبیل از شروع اتصال عملیات اجرایی راه آهن پارس آباد و آذربایجان خبر داد و اظهار کرد: با اتصال خط ریلی آذربایجان ـ پارس آباد، مطالعات خط ریلی اردبیل به پارس آباد نیز تمام شده و در آینده آذربایجان به شبکه سراسری ایران متصل می‌شود.

وی از راه‌اندازی ایکس‌ری در گمرک بیله سوار خبر داد و افزود: با راه‌اندازی این سیستم مشکل ترانزیت حل شده و مراودات اقتصادی افزایش می یابد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه بازار هدف کالاهای تولیدی در استان، همسایگان شمالی به‌ویژه جمهوری آذربایجان است بیان کرد: استان اردبیل بیشترین مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان را دارد و علاوه بر آن اشتراکات فرهنگی،مذهبی، اجتماعی و زبانی باعث شده ارتباط ما با این کشور خوب و حسنه باشد.

وی وجود آب گرم‌های معدنی در دامنه بلندترین قله شمال‌غرب کشور را نعمت بزرگی برای مسافران سلامت بر‌شمرد و افزود: گردشگران سلامت کشور آذربایجان می‌توانند از آب‌های معدنی دارای خاصیت درمانی بسیار، واقع در شهرستان‌های سرعین، مشگین شهر، نیر و خلخال بهره‌مند شوند.

علی النقی حسین اف، سرکنسول آذربایجان در تبریز نیز آمادگی کشورش را برای هرگونه ارتباط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اعلام کرد و گفت: جمهوری آذربایجان همواره با ایران و به‌خصوص استان‌های مرزی ارتباط تنگاتنگی داشته است.

وی با بیان اینکه از چهار نقطه با ایران رفت و آمد صورت می‌گیرد گفت: استان‌های گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی دارای مرز مشترک با کشور آذربایجان هستند و مراودات خوبی با این استان‌ها داریم.

سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز اظهار داشت: در کشور آذربایجان نیز پتانسیل گردشگری طبیعی و سلامت وجود دارد و آمادگی خود را برای ارتباط بیشتر اعلام می‌کنیم.

گفتنی است؛ در ماه‌های اخیر در گزارشی عدم وجود سیستم ایکس‌ری کامیونی در گمرک بیله‌سوار را که موجب بروز برخی مشکلات از جمله ادعای تلویزیون آذربایجان مبنی بر ورود مواد مخدر از گمرک ایران به گمرک آن کشور شده بود، مورد بررسی قرار دادیم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار،29خرداد1398،کدخبر:13980329000597،www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین